וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד נוסף לאישור הייבוא המקביל

ירון אדרי

31.1.2010 / 13:38

הנוסח הסופי לצו הפיקוח על מצרכים ושרותים המתיר את הייבוא המקביל הוגש לוועדת הכלכלה. בקרוב נקנה מכונית חדשה בזול?

שר התחבורה ישראל כץ הגיש היום (ראשון) לוועדת הכלכלה של הכנסת את הנוסח הסופי של התיקון לצו הפיקוח על מצרכים ושירותים המתיר יבוא מקביל של כלי רכב לישראל. הצו הוגש לוועדת הכלכלה לאחר שאושר במשרד המשפטים ונחתם על ידי כץ וכן על ידי שר התעשייה והמסחר בנימין בן-אליעזר.

בצו המתוקן נקבעו התנאים המאפשרים יבוא רכב ומוצרי תעבורה, ובכלל זה תנאים המבטיחים את האיתנות הכלכלית של החברה המייבאת וחובתה לספק תשתית תחזוקה נאותה ואחריות לאחר המכירה. עוד נמסר כי כדי לעודד כניסת יבואנים חדשים לענף הוקלו מספר דרישות המתייחסות גם ליבואנים קיימים. כך למשל, יתאפשר השיווק גם במקרה וישנה נקודת מכירה אחת לפחות ולא ארבע נקודות כפי שנדרש כיום.

עוד בין סעיפי הצו המתוקן, הוגדר כי "סוכן מורשה של יצרן הרכב" ממנו ניתן לייבא, הוא כזה הרשאי למכור רכב במדינות הקהילה האירופית או ארצות הברית כאשר בין היתר, מחזור מכירותיו השנתי נאמד בחמישה מיליון יורו לפחות. עוד יתאפשר לראשונה לייבא ישירות מיצרניות רכב המייצרות בארה"ב בהתאם לתקינה האמריקנית.

לדברי שר התחבורה, הרפורמה בייבוא המקביל נועדה לעודד את התחרות בענף ולשמר אותו כמסלול נוסף לרכישת רכב בעלות מופחתת. "מדובר באחת הרפורמות החשובות ביותר שבוצעו בשנים האחרונות בישראל בענף הרכב", כך כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully