וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו S60 פורצת לכביש

31.1.2010 / 16:24

אחרי כל הטיזרים והגירויים, וולוו משחררת סרטון וידאו רשמי בו נראית ה-S60 החדשה ובנוסף משיקה מנוע טורבו בנזין 2.0 ל'

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

וולוו מעלה לאוויר וידאו תדמיתי ל-S60 החדשה, והפעם אנחנו חשופים להופעתה הסדרתית כפי שתוצג בתערוכת הרכב בז'נבה – בלי הסוואות ובלי השערות. המכונית המורכבת ביותר של וולוו בשנים האחרונות מתקרבת לכבישים ועל פניו נראה כי המציאות בהחלט מאירה את פניה לסלונית בדורה השני.

בסרטון קודם שהוצג לפני מספר חודשים, הדגימו אנשי וולוו את מערכות ההגנה המתקדמות והעשירות של ה-S60 עת נבחנה ברחובות העיר הדנית קופנהגן תחת מעטה הסוואה כבד. אולם, פרט למערכות אלה ולפרטים נוספים שדלפו לרשת האינטרנט, היצרנית השוודית לא חושפת עוד מידע כמו למשל על יחידות ההנעה. אי לכך, יש להניח שהסדרה תושק עם מנוע הטורבו בנזין 2.0 ל' החדש בטכנולוגיית ה-GTDi עליו תוכלו לקרוא בהמשך. ה-S60 תגיע לישראל ככל הנראה בחודש אוגוסט של השנה.

מנוע 2.0 ל' טורבו חדש

במקביל לחשיפת הסרט, מפרסמת וולוו פרטים ראשונים על מנוע הבנזין הראשון שלה אשר משלב מגדש-טורבו עם טכנולוגיית הזרקת דלק ישירה. בוולוו מכנים שילוב זה GTDi, סימול ל-Gasoline Turbocharged Direct Injection ונראה כי את הבכורה תערך בין השאר בשידוך ל-S60 לעיל על במות תערוכת ז'נבה.

נפח היחידה המוזרקת עומד על 2.0 ל' ובכך למעשה היא מחזקת את הגרסה העממית לכל הדגמים, זולת ה-C30 המחודשת הנעזרת במנוע אטמוספרי המפיק 145 כ"ס בלבד. וולוו מחלצת מהמנוע החדש 203 כ"ס ו-30.5 קג"מ בתחום הנמוך מ-1,800 סל"ד וזאת על ידי תזמון שסתומים משתנה. כמו כן, פונקציית 'אובר-בוסט' מוסיפה לפרק זמן קצוב כ-2.1 קג"מ נוספים על אלו הקיימים.

אל המנוע תשודך התמסורת כפולת המצמדים של וולוו המחלקת שישה הילוכים או התיבה הידנית בעלת מספר זהה של יחסי העברה. ה-GTDi יכנס לשירות פעיל באירופה ורק מאוחר יותר יזלוג גם לארה"ב וימחק מהמשפחה את מנוע ה-2.5 ל' הוותיק. טרם נמסר מיבואנית וולוו לישראל חברת מאיר מתי מנוע זה יתגלגל אלינו ואם ירקם יחד עם ה-S60 כבר בהתחלת השיווק.

על רקע החידושים מודיעה וולוו כי עסקת המכירה בין בעלת הבית פורד לג'ילי הסינית עומדת להסגר ב-8 בפברואר, קצת יותר משבוע ימים, כאשר סכום המכירה צפוי לעמוד על כשני מיליארד דולרים. ג'ילי צופה חזרה לרווחיות כבר בסוף שנת 2011 והצהירה כי תכפיל את קצב הייצור באמצעות מפעל חדש בחוצותיה של בייג'ינג. לשם השוואה נדגיש כי פורד שילמה על המותג השוודי כ-7 מיליארד דולר ב-1999, כך שמדובר כאן בנזק כלכלי לא קטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully