וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה מביאה מימן הביתה

2.2.2010 / 9:28

השיקה תחנת ייצור מימן ביתית למכונית התא-דלק, המוזנת באנרגיה סולארית. בדרך לחנייה הפרטית שלנו?

בעוד יצרניות הרכב דובקות בטכנולוגיה המשלבת בעירה וחשמל, הונדה מאמינה כי הדרך לעתיד אקולוגי עוברת דרך מערכות המימן ותאי הדלק. החברה היפנית חושפת השבוע בארה"ב תחנת טעינה קטנה ופרטית שהוצבה במטה המחקר והפיתוח בלוס-אנגל'ס; זוהי עמדה מעוצבת ומהירת הפעלה המיועדת לשימוש ביתי באקלים העתידי, ובתנאי שהטכנולוגיה תצלח את כל המכשולים הטכניים הקשורים לרישות ואנרגיה.

העמדה מסוגלת לייצר כחצי קילו מימן תוך פרק זמן של 8 שעות, כלומר לסייע למכונית המתאימה לכסות טווח נסיעה יומי ממוצע ללא קושי מהותי. המעטה המקיף את העמדה מכיל 48 פאנלים של קולטני קרני-שמש המספקים את החשמל הנדרש לתשתית ההפעלה. כך למשל בשעות השיא המערכת נטענת מהשמש ובלילה מחברים את המכונית לעמדה כך שביום שלמחרת, לא יצטרך הנהג להמתין לתפוקה מלאה, אלא יוכל לשלוף את הידית ולצאת לדרכו.

העמדות הקודמות שהיו מסורבלות ואיטיות למשתמש, נעזרו הן במדחס והן באלקטרו לייזר כדי להפיק את המימן, דבר שהאריך את זמן הטעינה ושלל כל אפשרות לחזור ולהטעין את המכונית בזריזות אחרי נסיעה ממושכת. ואולם הפיתוח האחרון מבית המחקר, מפחית את העומס מהמדחס ומסתמך בעיקר על אלקטרו לייזר מופחת בגודלו, וכן אינו מחייב תא אחסון נפרד לאגירת המימן לנוכח מערך ה 'סמארט גריד' של החברה.

בשלב זה להונדה עומדת מכונית אחת – FXC קלאריטי, שיכולה לנצל את העמדה. טווח הנסיעה הממוצע שלה עומד על כ-460 ק"מ בין טעינות. שילוב של תחנות טעינה זריזות המטעינות את המכונית ב-5 דקות ברחבי ארה"ב לצד התחנה הביתית, מקרבים את המשפחתית המימנית של הונדה עוד צעד לקראת חלופה תחבורתית ירוקה וחסכונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully