וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסד הגדול של טויוטה

ירון אדרי

2.2.2010 / 10:27

איבדה 21 מיליארד דולר משווי השוק שלה וצפוייה לאבד חלק נכבד מנתח השוק בארה"ב. אלא שהבעייה האמיתית היא הפגיעה בתדמית

שווי השוק של טויוטה צנח ב-14 אחוזים בשבוע העסקים האחרון או 21 מיליארד דולרים בסך הכל, כך מפרסם ה'ביזניסוויק'. הסיבה לדברי מומחים אינה קשורה באופן ישיר לדוושת התאוצה הפגומה, אלא לאופן בו טיפלה ועדיין מטפלת היצרנית הגדולה בעולם בתקלה מאז התגלתה בסוף חודש אוגוסט 2009 ואולי אף קודם לכן מבלי שיינתן לה היחס הראוי.

מאז פורסם לראשונה כי ארבעה אנשים קיפחו חייהם בעקבות תאוצה לא רצונית במכונית הלקסוס שלהם, נמצאת יצרנית הרכב היפנית בסערה תקשורתית. בתחילה נפל האשם על שטיח הרצפה שתקע את דוושת התאוצה, אחר כך היה זה מנגנון הדוושה שקושר כאחראי לתקלה. בסך הכולל מדובר במיליוני מכוניות ולקוחות אשר במשך חודשים רבים לא ידעו מה עליהם לעשות, וכעת נראה כי הפגיעה בתדמית בלתי הפיכה בעיקר כשמתגלים מקרים נוספים בהם לכאורה גרמה התקלה לאבידות בנפש.

ובמדינה כמו ארה"ב בה החלה הפרשה, מדובר רק בעניין של זמן עד שבתי המשפט יכנסו אף הם לתמונה. סוכנויות הידיעות המקומיות מדווחות על שני משרדי עו"ד גדולים אשר מאחדים כוחות כדי להגיש תביעה ייצוגית כנגד היצרנית בשם "כל מי שרכש מכוניות טויוטה משנות המודל 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 ו/או 2010, אשר קשורות לקריאת התיקון". התביעה מבקשת כי טויוטה תפצה את כל אותם מיליוני לקוחות על העוול שנגרם להם ועל ההפסד הכספי, אם בירידת הערך של המכונית או בכל דרך אחרת.

בימים הקרובים יפורסם בארה"ב דו"ח מסירות הרכב לחודש ינואר, בו צפויה טויוטה להציג ירידה של 11 אחוזים ביחס לינואר 2009 שבפני עצמו היה חלש בשל המשבר הכלכלי. אתר המחקר 'אדמונדס' צופה כי חלקה היחסי של טויוטה בשוק הרכב האמריקני אף יצנח לרמה בו היה ב-2006, אז היא עוד לא החזיקה בתואר היצרנית הגדולה בעולם. לא ברור כרגע כיצד נתונים אלה מסתדרים עם ההצהרה הטרייה של טויוטה לעלייה של שישה אחוזים בסך המסירות ב-2010 לעומת 2009.

את תיקון התדמית תנסה טויוטה לעשות קודם כל דרך תיקון התקלה כפי שפרסמה אמש (שני). מרכזי השירות בארה"ב ישארו פתוחים, חלקם 24 שעות, כדי לבצע התיקון שיכלול הכנסת פיסת מתכת קטנה למנגנון הדוושה שתמנע התקעותה. התיקון אורך כחצי שעה אולם גם לכשיסתיים עבור כל אותן מיליוני מכוניות ועל אף שלל התנצלויות בכיריה מהנשיא ועד לאחרון מנהלים המקומיים, ידרש לטויוטה זמן רב כדי לשפר את תדמיתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully