וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו עם הרוח

ירון אדרי

2.2.2010 / 11:49

גרסת הקופה-רודסטר לטווינגו הקטנה תיחשף בתערוכת ז'נבה תחת השם ווינד. הייתם רוצים אחת כמוה בחניה?

רנו תנצל את תערוכת ז'נבה כדי להתכונן לחודשי האביב עם שתי מכוניות קבריולה חדשות. בעוד המגאן הפתוחה עדיין נמצאת בשלבי הטיזינג, חושפת היצרנית מצרפת את אחותה הקטנה שתכונה ווינד (Wind) – רוח בעברית. זו תסתפק בשני מושבים ובתואר 'קופה-רודסטר', על משקל 'קופה-קבריולה', בשל העובדה כי לרשותה גג קשיח.

הווינד היא למעשה הגרסה הפתוחה לטווינגו שבזכות הגג הקשיח, הופכת אותה לקופה קטנה ומוזרה מעט למראה. היא חולקת עימה פלטפורמה וכן את עיצוב החזית, אולם ארוכה ממנה ב-23 ס"מ (383 ס"מ סך הכל). זה, יחד עם גג שאינו מתכנס אל תוך תא המטען כאשר הוא פתוח, מעניקים לה נפח הטענה מכובד למכונית מסוגה – 270 ל'. זה עדיין מספיק בקושי לבקבוק שתייה וסנדוויץ', אך לפחות אפשר להיות בטוחים שהם לא ימעכו.

פתיחת הגג במלואו (או היפוכו ליתר דיוק) אורכת 12 שניות, המגלות תא נוסעים שונה מזה שבטווינגו הן בעיצוב והן באבזור העשיר יותר. תמונות פנים טרם נחשפו כך שלא נותר אלא להאמין למה שרושמים הצרפתים בהודעתם הצנועה לעיתונות. בחזית, יוצעו שני מנועי הקצה (בנזין) של הטווינגו בגרסותיה הקרביות – 1.6 ל' 133 כ"ס ו-1.2 ל' טורבו 100 כ"ס. לפחות בגרסה החזקה, ניתן לשער כי התאוצה ל-100 קמ"ש תימשך כתשע שניות.

עם תחילת שיווקה באירופה, יעמוד מחירה של הווינד בגרסה הבסיסית על כ-20 אלף יורו (כ-110 אלף שקלים לפני מסים). היריבה העיקרית באין גרסת קבריולה לקליאו, היא הפיג'ו 207CC המרווחת יותר אולם נראה כי דווקא האחות החורגת ניסאן C+C ראויה יותר למאבק בגזרת מכוניות המיני הפתוחות, לפחות עד שתוחלף. יבואנית רנו לישראל קרסו מוטורס אינה משווקת אצלנו את הטווינגו וכך גם לגבי הווינד, כפי שנמסר לוואלה! רכב.

רנו ווינד. אתר יצרן
רנו ווינד/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully