ארוך טווח: דיווח ראשון

3.2.2010 / 9:35

חודש ראשון עם הפיאג'ו בברלי חלף, על מד המרחק נספרו 2,112 ק"מ שבמהלכם ביקרנו פעם אחת במוסך, לטיפול שגרתי

החודש הראשון עם כל כלי רכב ובייחוד דו-גלגלי, הוא חודש מאוד חריג, לטוב ולרע. בניגוד למכוניות, כלים דו-גלגליים זקוקים לתקופת הרצה הנמשכת על פי רוב דרישות היצרניות 1,000 קילומטרים, בהם יש לרכב באיטיות, מבלי לאמץ את המנוע ומבלי להעפיל מעבר למהירות של 80 קמ"ש, לפחות במקרה שלפנינו.

הבברלי 300 שנמסר לנו למבחן זה, הגיע כאמור חדש לגמרי וזה אומר שמשימת ביצוע ההרצה נפלה עלינו, אך קודם לכן, יצאנו לטפל בעניין אחר. צמיגי כלים דו גלגליים חדשים מגיעים עם ציפוי סיליקוני המאריך את חיי המדף שלהם, אך מנגד, גורם לאחיזה נמוכה מאוד באספלט. ולכן, את זה יצאנו "לקלף" מייד עם קבלת הקטנוע על ידי ביצוע רכיבה זהירה במגרש חניה הכוללת פניות, בלימות והאצות ואכן, זמן לא רב אחר כך, הצמיגים היו מוכנים לתנועה בטוחה על הכביש.

1,000 קילומטרים של הרצה

בתחילת חודש ינואר, השמש האירה פנים והדבר אפשר לנו לבלות על גבו של הבברלי ימים רבים ולגמוא איתו מרחקים לא מבוטלים. למרות הרכיבה המשעממת בתקופת הרצה הנדרשת להבטחת אורך חייו של המנוע, את זו סיימנו תוך ימים ספורים בלבד, כאשר מדי יום בדקנו את מפלס השמן וזה נמצא תקין ללא סימני צריכת שמן.

בסיום גמיאת 1,000 הקילומטרים, צלצלנו אל מוסך 'עופר אבניר' לתיאום הגעה וזו נקבעה לשעה 8:00 בבוקר. למחרת, התייצבנו במקום בשעה שנקבעה ומייד ניגש אלינו איש שירות שווידא שאכן הזמנו תור להיום ורשם את פרטי הטיפול. הבברלי הוכנס לשירות 20 דקות אחר כך ובו עבר החלפת שמן מנוע, שמן גיר, פילטר שמן מנוע, וידוא חיזוקי ברגים ושאר בדיקות נדרשות בסיום תקופת ההרצה.

לאחר שנמסר הקטנוע לטיפול, גילינו כי אין מקום בו הלקוחות יכולים להמתין לסיום העבודה – אין חדר המתנה, מכונות שתיה או מקומות ישיבה מחוץ למוסך וחבל, שכן אין בסביבה הקרובה למוסך מקום שבו ניתן להעביר את הזמן, לכן ביקשנו מאיש השירות לצלצל אלינו בגמר העבודה. הטלפון אכן הגיע בשעה 11:00, שעתיים וארבעים דקות לאחר שהקטנוע הוכנס למוסך. בסוף התהליך, יחד עם קטנוע מטופל ורחוץ, הגיע גם חשבון השירות שעמד על 482 שקל. מעבר לטיפול, לא נמצאו בקטנוע תקלות נוספות. בהתאם לתוכנית הטיפולים, הביקור הבא במוסך יהיה כאשר נצבור 5,000 קילומטרים, ובו הקטנוע אמור לעבור בדיקה בלבד.

חוויות מהחודש הראשון

שלב ההרצה הוא כצפוי אחד המשעממים ביותר לרכיבה, אולם לאחר סיומו, השימוש בקטנוע הפך לחוויה של ממש. לאחר הטיפול, המנוע הרגיש חזק בהרבה, נעים יותר לשימוש וגם חלק יותר בפעולתו. כקטנוע המצויד במנוע גדול יחסית, הוא מיועד לשימוש גם בתחום הבינעירוני, עם יכולת גמיאת מרחקים לא מבוטלת. וכך, בזכות הנוחות הרבה שהבברלי מציע, הן במושבו והן במתלים שלו וכמובן בזכות מיגון הרוח היעיל שלו, הוא ליווה אותנו גם ברכיבות ממושכות ובעצם לכל מקום אליו היינו צריכים להגיע וזה כולל את חיפה, באר שבע, ירושלים וכו' כשמוקד התנועה היה גוש דן.

את הנסיעות הארוכות האלה ביצע הבברלי ללא אף קושי, לא לו ולא לנו, כשצריכת הדלק הממוצעת עמדה על 26 קילומטרים לליטר מחוץ לעיר ו-27 קילומטרים לליטר בתוך תחומי העיר. אולם, מכל הדלק הקטן שלו חייב אותנו לעצור לתדלוקים גם לפני שצבר 200 קילומטרים על מד המרחק המתאפס. כאן גם יש לציין את מחוון הדלק, שדי בשינוי זווית קלה בכביש, כדי לשנות את התצוגה שבו, מחצי מכל, לריק לגמרי וחוזר חלילה.

מנגד, מאוד אהבנו את רמת השימושיות הגבוהה שהוא מציע ולדוגמה: את התאורה בתא שמתחת למושב, את היכולת לפתוח אותו חשמלית ללא הוצאת המפתח מהסוויץ', את התאים שממול לברכי הרוכב, את מיקום המראות וכן את עצמת התאורה ברכיבת לילה של פנס הרטרו היחיד שבחזית. מהבחינה הדינמית, הבברלי מציע שילוב מוצלח מאוד של התנהגות כביש חדה וכמעט ספורטיבית יחד עם נוחות טובה מאוד במתלים, כך שהוא היה לנו לשותף מצוין בעיר, בדיוק כמו שהיה בכבישים מפותלים.

אולם, לא הכל הלך חלק - בעוד שמפלס הכינרת החזיר סנטימטרים אבודים, מזג האוויר הקשה עלינו מאוד ברכיבה ובהשגת קילומטראז' גבוה יותר כפי שתכננו. לחודש הבא, נקווה שמפלס הכינרת ימשיך לעלות, אך גם נקווה לימי שמש שיאפשרו לנו להשיג את יעד המרחק הבא.