וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף הספורטאז' החדש

ירון אדרי

3.2.2010 / 11:34

קיה מציגה תמונות ראשונות של רכב הפנאי הקומפקטי שיוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה. רוצים לדעת עוד? תציצו ליונדאי ix35

אחרי השקת הדור החדש לסורנטו בשנה שעברה, מתפנה קיה לאח הקטן ספורטאז' שנחשף כעת בתמונות ראשונות. נאמן לקו העיצוב העכשווי של היצרנית הקוריאנית פרי כשרונו של המעצב הראשי פטר שרייר ודי דומה לסורנטו, יערוך רכב הפנאי הקומפקטי את הופעת הבכורה שלו בתערוכת ז'נבה בעוד חודש בדיוק.

הספורטאז' מציג צמיחה מכל כיוון כפי שמציינת קיה בהודעה הצנועה לעיתונות. אולם, מידות מדוייקות לא נמסרו אז קפצנו לביקור קצר בנתוני האח ix35 לבית יונדאי החולק עימו פלטפורמה כדי לנסות לקבל אמת מידה. אורכו של מחליף הטוסון הוא 4.4 מ', רוחבו 1.82 מ' והוא מתנשא לגובה של 1.66 מ'. נתונים אלה אומרים כי גם הספורטאז' יהיה במידות זהות, סנטימטר לפה או לשם תלוי בעיצוב הסולידי יותר. בסיס הגלגלים יהיה זהה ויעמוד על 2.64 מ'.

גם בעניין יחידות הכוח מקמצת קיה בפרטים, אולם כאן סביר יותר שמדובר באותם המנועים של ה-xi35 – בנזין ודיזל בנפח 2.0 ל' ובהספקים של 188 ו-166 כ"ס בהתאמה שיוצעו באירופה נכון לרגע זה. תיבת שישה הילוכים אוטומטית תוצע בשני המקרים וכמו כן אופציה להנעה קדמית או כפולה.

מכירות הספורטאז' יחלו מאוחר יותר השנה באירופה וכמובן במקביל בארה"ב עם מפרט מעט שונה. גם לישראל הוא יגיע, אולם יהיה זה רק במהלך השנה הבאה כפי שנמסר לנו מהיבואנית 'טלקאר'.

קיה ספורטאז' 2010. אתר יצרן
קיה ספורטאז' 2010/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully