וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקורונה יש מכונית 'על'

יצרנית רכבי הספורט הגרמנית ארטגה נרכשה על ידי בעלת הבית של בירה קורונה המקסיקנית. אם שותים, לא נוהגים

יצרנית רכבי הספורט הגרמנית ארטגה (Artega) נמכרה. למי שלא מכיר, נזכיר כי הסדנה הפרטית הביעה תקוות לכבוש את הפלח הספורטיבי באירופה לפני שלוש שנים, מייד אחרי שהציגה את ה-GT הספורטיבית בתערוכת פרנקפורט דאז. אולם, לא חלף זמן רב והאקלים הכלכלי הקודר והגלישה למשבר מהקשים שידעה התעשייה, אילץ אותה להתקפל ולסגת במבוכה מתוכניותיה במסגרת צמצום הזרמת הכספים לצוות המפתח.

אחת החברות הכלכליות שהשקיעה בה את זמנה ואת כספה היא 'טרסליה קפיטל' (Tresalia Capital), המחזיקה בחלק גדול מיצרנית הבירה המקסיקנית 'קורונה' ובראשה עומדת פיגורה נשית מהחזקות במקסיקו. ב-2008 רכשה הגברת האמידה נתח של עשרה אחוזים ממניותיה של ארטגה כדי לדגום מעט מן הזוהר של עולם המכוניות. כעת, שנתיים לאחר הנגיסה הראשונה, היא משלימה השתלטות טוטאלית ומתעתדת להגשים את כל הפרויקטים שנותרו על הרצפה ולא הגיעו לכדי יישום.

הפרויקט המוגדר של ארטגה נוגע כפי שצויין ל-GT קופה, אולם בשלב זה כבר מדברים על יורשת – GT2. המכונית הראשונה פותחה בייעוץ עם חברת 'פיסקר' האמריקנית ומכלליה משותפים לקונצרן פולקסווגן; המנוע מאחרי הנהג הינו V6 בנפח 3.6 ל' ומפיק כ-300 כ"ס ו-37 קג"מ המניעים את הגלגלים האחוריים. תיבת ההילוכים אינה ידנית או סיקוונסיאלית אלא DSG בעלת 6 הילוכים.

ה-GT מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות ומהירותה המרבית עומדת על 273 קמ"ש. המחיר עבור הדגם עמד באירופה על 100 אלף יורו, ולהלן הסיבות מדוע קשה היה למכור מכונית ספורט פרטית, במחיר מופרך אל מול צילו הענק של המשבר הכלכלי. השאלה שנותרה פתוחה כעת תהה אם ארטגה תצליח לשווק את ה-GT2 בסיועה של החברה המקסיקנית, גם מבלי לתת ארגז בירה מתנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully