וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הפריוס ברשימה השחורה

4.2.2010 / 16:07

אחרי מספר תלונות בארה"ב ויפן על חשש לבעיות בלימה בהיברידית, טויוטה מודה כי אכן ישנה תקלה. ריקול רשמי טרם הוכרז

הצרות של טויוטה עוברות מדוושת הגז לדוושת הבלם. לצד הכאוס שמתחולל ומסעיר את הלקוחות בהקשר לדוושת התאוצה ה"דביקה" או ה"נתקעת" במיליוני מכוניות מסביב לעולם, כעת צריכה היצרנית היפנית להתמודד עם מבוכה נוספת שמכה את המכונית האקולוגית שלה, הפריוס. זו מאיצה אמנם ללא כל בעייה ואינה נמנית על הדגמים בהם ישנו סיכוי להאצה לא רצונית, אולם הבלימה עלולה להוות מכשול אצלה.

התקלה המדוברת עליה דיווחנו עוד בחודש דצמבר עת פרסם איגוד הבטיחות האמריקני ה-NHTSA על מספר תלונות שקיבל, מתייחסת לכשל אפשרי במערכת הבלימה הנובע מהכלאת מערכת בלימה רגרנטיבית (אוגרות אנרגיה) לבין מערך חיכוך פשוט ובסיסי שמאט את המכונית.

מתברר שבמעבר על משטחים לא רחמנים בסלילתם, קרי כביש משובש או פסי האטה, קצר רגעי במנגנון הבלימה גורם לאיבוד כושר ההאטה לפרק זמן קצר מאוד, אולם כנראה מספיק כדי לעורר דאגה שהמכונית לא תעצור בזמן במקרה סכנה.

דובר טויוטה ארה"ב אישר כי קיימת אפשרות לתקלה בפריוס החדשה, ולכלי התקשורת מסר כי זו טרם תוקנה בדגמים שנמכרו לפני סוף חודש ינואר השנה. בכלי הרכב שנמכרו מאז החודש לעיל, השלוחות בעולם הספיקו לתקן את הכשלים לאחר שבכירים בממשלת ארה"ב ויפן חייבו את היצרנית היפנית לשלוח 180 מכוניות לבדיקה מעמיקה. התקלה כך טויוטה, אינה רלוונטית למכוניות שנמכרו באירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully