וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאאב לא שואפת לזירו

5.2.2010 / 10:41

היצרנית השוודית שנחלצה ממלתעות הגניזה על ידי ספייקר, מאותת בגלוי לאן פניה מועדות. אפשרות - סאאב קומפקטית

עם ארבעה צמיגים בקבר, נדמה היה לכל תעשיית הרכב שסאאב לא תוכל לטפס ולמצוא את דרכה חזרה למעלה. אבל מהלך מכריע בדקה ה-90 של זמן הפציעות, ורצון של גוף מאוחד משקיעים תחת קבוצת ספייקר, הצליח להושיע את השוודית לאחר שהוספדה לפחות עשר פעמים בפרק זמן של שבוע אחד בלבד. עתה, כנגד כל הסיכויים, בכירי ספייקר אף צופים כי זו תצא מחוזקת מהמשבר הנוכחי. האמנם?

'ספייקר קארס', בעלת הבית, טוענת שסאאב תוציא לאור יורשת חדשה מהניילון לסאאב 9-3 ב-2012, כ-12 שנים מאז הדור הראשון. זאת לאחר שבשנה האחרונה הספיקה לחשוף את מחליפת ה-9-5 שהפכה לסדרה זניחה תחת בעלת הבית בדימוס ג'נרל מוטורס. הזכויות ל-9-5 הקודמת אגב, נמכרו לבעלות סינית (BAIC) שתמשיך לנצל את הפלטפורמה לאחר שירדה אמש (חמישי) היחידה האחרונה מפס הייצור בטרוהלטן שוודיה לאחר 13 שנים וכ-485 אלף יחידות.

עוד נאמר מפי ההולנדים כי סאאב תייצר הן את הקרוסאובר 9-4X והן את ה-9-3 במספר קונפיגורציות פרט לאלה הקיימות במרכב קבריולה וסדאן. ייתכן שעל הפרק עומדת 9-3 קופה ספורטיבית, חמושה במנוע טורבו רב-עוצמה. עוד יש דיבורים על חזרה למירוצים בגיבוי הטכנולוגיה התחרותית של ספייקר, אך לכך ההתייחסות פחותה בשלב זה. ספייקר מתחרה בסבבי ה-GT2 וב-2007 השתתפה בסבב הפורמולה 1.

התפתחות שזוכה לדגשים היא אופציה להוספת מכונית רביעית במרכב קומפקטי להיצע המשפחתי של החברה – 9-1. סאאב לא מפרסמת דבר על מכללים, ממדים וכדומה, אולם בקבוצת הפרמיום הצנומה, ניתן להסיק שגודלה יהיה כשל אודי A1 או ב.מ.וו סדרה 1. כך למשל צוטט אחד מבכירי ספייקר בהודעה לעתונות "אנחנו חוקרים את הפוטנציאל בסגמנט המכוניות הקומפקטיות. אם ימשיך להתחזק, נראה נכונות להמשיך בפיתוח הפרוייקט הזה".

בנוסף להגשמת הייצור והשיווק, ספייקר צופה כי בשנת 2011 קצב המכירות העונתי יעבור את רף 125 אלף המכוניות בשנה אחת. היא מקווה שתוכל להחזיר את החברה למקומה הראוי, על אף שאין לה אשליות היכן מקומה בהיררכיה העולמית, לבטח כשהיא מנווטת מלמעלה על ידי חברת מכוניות ספורט נישתית בכל רמ"ח איבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully