וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיבה ספורטיבית לטויוטה?

11.2.2010 / 12:57

יצרנית הרכב הגדולה בעולם שוקלת להקים זרוע ספורטיבית ייעודית לטפל בנהגים חסרי-רסן. איתות – טויוטה FT86

לפני כשבוע סיפרנו כי חטיבת הפרטיות של פולקסווגן תאחד מספר דגמים תחת חטיבה ספורטיבית אחת שתכונה R. כעת מתברר שגם טויוטה מוצאת עניין בסידור המפלח הזה ומודיעה בעקיפין על כוונותיה להעמיד לרשות הנהגים סדרת מכוניות ספורטיביות מובדלות הן במערכות ההנעה והן במיצוב, ועולה כי השם המועדף (והזמני) שנבחר לצורך העניין יהיה 'G פרפורמנס'.

לא נשער שהקמתה ברת השוואה לסדנאות הבית המוכרות כמו AMG של מרצדס או M מטעם ב.מ.וו, למרות הדמיון הבסיסי שבדבר. אולם, בהתאם לתוכנה המשפחתי של החברה, המכוניות תהיינה שילוב בין מנועים ממוצעים לעיצובים יפנים משותפים בין החטיבות השונות (לקסוס) במרכב קופה מסוגנן ותוצענה ובסידור הושבה של 2+2 בראשית דרכיהן.

המכונית שתוציא לעולם את חטיבת G פרפורמנס תהיה, ככל הנראה ה-FT86 שהוצגה בתערוכת הרכב של טוקיו. מדובר במעין תאומה חורגת למכונית ספורטיבית מבית סובארו, חמושה בהנעה אחורית במקום כפולה וחסרה את מגדש הטורבו במנוע ה-2.0 ל' בוקסר המסורתי. היא תייצר בסביבות ה-200 כ"ס פלוס, ותשודך לתיבה ידנית עם שישה יחסי העברה.

מתי כל זה יגיע לכבישים עוד מוקדם לנחש. טויוטה עודנה זקוקה לפסק-זמן כדי לטפל בתקלות הנוכחיות בדוושות התאוצה והבלם לפני שניתן יהיה לפרוץ בחגיגות על מיסוד חטיבה משנית. יחד עם זאת, ראוי לציין כי בצל הקריסה הרפטוארית בקרב ציבור הלקוחות שלה, טויוטה סיימה את הרבעון האחרון במגמת עלייה ברווחי החברה לעומת אשתקד. כך שאולי לאחר שתחול רגיעה, יהיה מקום לצאת בהודעה רשמית על הקמת G פרפורמנס ומי יודע, ייתכן שסנונית ראשונה תיחשף כבר בז'נבה בעוד פחות מחודש.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully