וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסקאר: היכונו ליריית הזינוק

ירון אדרי

5.2.2010 / 11:25

פורמולה 1: בינתיים פרארי מובילה; מוטו GP: וגם רוסי; WRC: לואב מכוון לאליפות שביעית; לה מאן: מנסל חוזר למסלול; נאסקאר: היכונו ליריית הזינוק

פורמולה 1: בתולה חושפת

בזמן ששבע קבוצות פורמולה 1 התרוצצו השבוע על מסלול ולנסיה בספרד, שאר הקבוצות עדיין עבדו (ועובדות) על התצורה הסופית של מכוניתן. הראשונה מבין היתר להציג את כלי הנשק החדש היא וירג'ין, שניסתה לעשות זאת בארוע מקוון באינטרנט שלא כל כך עבד. ובכל זאת, ה-VR-01 נחשפה לבסוף, וזו למעשה המכונית הראשונה שיוצאת לאור מבין ארבע הקבוצות החדשות.

חשיפת ה-VR-01 באה כהקדמה להרצה ראשונה על מסלול סילברסטון בסוף השבוע הזה. בשבוע הבא יחלו המבחנים הממשיים בספרד על מסלול חרז, אז נדע גם אם היא שווה משהו מעבר לעיצוב המרהיב בצבעי אדום ושחור. בינתיים, בקבוצה מציינים שהיא עברה בהצלחה את מבחני הריסוק של ההתאחדות ושהם בכלל סיימו לעבוד עליה שבוע לפני המועד המקורי. זה מספיק כדי להוציא מבעל הבית ריצ'ארד ברנסון גל של התלהבות במיטב המסורת הילדותית שלו.

הקבוצה הבאה שעתידה להציג את מכוניתה היא פורס אינדיה. ה-VJM03 תיחשף ביום שלישי, גם כן בארוע מקוון ברשת, בתקווה שאצלה זה יעבוד טוב יותר. בינתיים מאשרת הקבוצה כי נהג ה-DTM פול די רסטה ישמש כנהג הרזרבי, מתוך כוונה לתת לו תפקיד מוחשי יותר בעתיד.

פורמולה 1: עוד חדשה בדרך

אחרי וירג'ין, לוטוס תהיה הקבוצה החדשה השניה שתחשוף את מכוניתה כשזה נקבע להיות בלונדון ב-12 לפברואר. אלא שבינתיים כלל לא ידוע אם שתי הקבוצות הנוספות, USF1 וקאמפוס, בכלל תחשופנה את מכוניתן לפני מירוץ פתיחת העונה ב-14 במרץ בבחריין. אם תשאלו את ברני אקלסטון, הוא בכלל לא בטוח שהן תעמודנה בזמנים למרות הצהרות מצידן כי הכל מתנהל בהתאם לתוכניות.

כל זה רק מגביר את המוטיבציה של הקבוצה הסרבית סטפן GP שגם ללא כל הזמנה מחליטה בכוח שמקומה בסבב. על שרידי קבוצת טויוטה ובתמיכה טכנית שלה, תחשוף הקבוצה את ה-RG-01, המכונית עימה היא רוצה להתחרות עוד העונה. הארוע יתקיים קצת לפני ה-25 בפברואר, היום בו היא תעלה על מסלול פורטימאו שבפורטוגל לסדרת מבחנים. את מבחני הריסוק אגב, היא ערכה אצל חברה פרטית ולא באמצעות ה-FIA, בהתאם לאסטרטגיית "אני מחליטה" שלה.

אלא שבקבוצה לא מסתפקים רק בזה ולא תאמינו עד כמה אנשיה חיים במציאות משל עצמם. באתר הרשמי היא הכתירה עצמה כמי שעשתה היסטוריה, בגלל העובדה הבאה - "אנחנו הקבוצה הראשונה בפורמולה 1 ששלחה קונטיינר מלא ציוד למירוץ, בלי שבכלל יש לנו מקום על הגריד". הכוונה כמובן למירוץ בחריין, אליו כאמור היא מנסה להכנס בכוח. אקלסטון אגב, מביע רצון חיובי להכניסה לסבב, במקרה ואחת משתי הקבוצות האחרות לא תתייצבנה. הנהגים הנרמזים לסטפן GP הם ראלף שומאכר וקאזוקי נקג'ימה.

פורמולה 1: ההתאחדות משפרת, הקבוצות משלמות

60 אלף פאונד (כ-400 אלף שקלים). זו דרישת התשלום שהגישה התאחדות ה-FIA לכל אחת מ-13 קבוצות הפורמולה 1. הסיבה? השיפורים הטכנולוגיים שהוכנסו השנה לסבב לטובת ייעול הפיקוח על הקורה במסלול על ידי מנהלו ושופטיו.

לאור הקושי המובן לעקוב אחר המכוניות המהירות, בעיקר בעת תאונה בה מעורבים יותר מנהג אחד, יותקן בכל אחת מהן רכיב GPS בעל דיוק של לפחות מטר אחד. זה, ישלח מידע על מיקומו של כל נהג ישירות למערכת המחשבית של מנהל המירוץ והשופט הראשי, כך שניתן יהיה לדעת מי אשם למקרה והעקיפה לא הצליחה. מעניין אם ה-GPS גם יודע לקלל ולהרביץ לנהג הפוגע או להאשים את מנהל המירוץ והשופטים שהם מכורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פורמולה 1: באריקלו ממליץ

המלצה שנוייה במחלוקת נתן השבוע רובנס באריקלו לניקו רוזברג. הברזילאי הוותיק של וויליאמס המליץ לגרמני הצעיר של מרצדס לעוף כמה שיותר מהר מהקבוצה החדשה שלו, והכל בגלל אחד ששמו מיכאל שומאכר. כזכור, באריקלו שימש כבן קבוצתו של שומאכר בפרארי במשך שש עונות, ואבסורד הוא כי יש לו תרומה גדולה לכמה מהאליפויות הרבות שלו פשוט כי הוא פינה לו את הדרך ולא פעם אחת.

אולם, רוזברג מעדיף להמשיך בדרכו ובאלגנטיות הוא רומז לבאריקלו שיתעסק בשלו. בינתיים, במהלך המבחנים שהחלו השבוע היה שומאכר מהיר יותר ממנו, ואם הוא רוצה להיות אלוף הוא חייב להציע הרבה יותר, אחרת גם הוא ישמש כמפלס דרך. רוזברג יכול להתנחם בעובדה שלעומת באריקלו, לו יש רק שלוש שנים נכון לעכשיו לעמוד בצל.

פורמולה 1: מה היה במבחנים?

את סיקור הפורמולה 1 נסכם הפעם עם זמני ההקפות המהירות שהושגו השבוע במבחנים ולא עם 'מי, לאן?', אחרי שנותרו רק שני מקומות פנויים בקבוצות שעתידן לא ברור. נציין כי פרארי הייתה המהירה ביותר בכל אחד משלושת ימי האימון, אולם בקבוצה נוטים להרגיע ולהיות זהירים לגבי הצהרות מוקדמות. פחד מעין הרע?

1. פרננדו אלונסו, פרארי – 1:11.470 דק'
2. פליפה מאסה, פרארי – 1:11.722 דק'
3. קאמוי קובייאשי, סאובר – 1:13.056 דק'
4. פדרו דה לה רוסה, סאובר – 1:12.094 דק'
5. לואיס המילטון, מקלארן – 1:12.256 דק'
6. רוברט קוביצה, רנו – 1:12.426 דק'
7. מיכאל שומאכר, מרצדס – 1:12.438 דק'
8. חיימה אלגוארסוארי, טורו רוסו – 1:12.576 דק'
9. ניקו רוזברג, מרצדס – 1:12.899 דק'
10. ג'נסון באטון, מקלארן – 1:12.951 דק'
11. ויטלי פטרוב, רנו – 1:13.097 דק'
12. רובנס באריקלו, וויליאס – 1:13.377 דק'
13. ניקו האלקנברג, וויליאמס – 1:13.669 דק'
14. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו – 1:13.823 דק'
15. גארי פאפט, מקלארן – 1:13.846 דק'

מוטו GP: קשה באימונים

כמו הפורמולה 1, גם סבב המוטו GP החל השבוע באימונים לקראת עונת 2010 במסלול ספאנג שבמלזיה. בזה אחר זה יצאו הרוכבים למסלול עם הכלים החדשים לעונה, ולא צריך היה להמתין הרבה עד שנשמע הגונג שבישר על שבירת שיא המסלול הרשמי. לכל הקבוצות מצפה עבודה קשה עד למירוץ פתיחת העונה ב-11 באפריל בקטאר.

העניים כרגיל היו נשואות השבוע לעברו של האלוף ולנטינו רוסי (ימאהה), שיזכה העונה לקרב צמוד הרבה יותר מבן קבוצתו והכשרון העולה חורחה לורנצו. שמועות מהמסלול טוענות כי בין השניים יש נתק, לפחות בכל הקשור לשיתוף מידע מקצועי. ככה זה כששני אייסים צריכים לאכול מאותה הצלחת. יריב נוסף הוא קייסי סטונר (דוקטי), שינסה השנה להשיג אליפות שנייה בקריירה לאחר שבעונה שעברה פספס את האופציה בגלל בריאות לא תקינה ששלחה אותו הביתה עם כמה גימלים.

מעבר לעניין שצפוי לנו על המסלול, יהיה מעניין לא פחות לעקוב אחר העתיד של רוסי. בתום העונה מסתיים החוזה של האיטלקי עם ימאהה ועתידו בסבב לא ברור, על אחת כמה וכמה אם המצב הרעוע בינו ובין לורנצו יסלים. הוא כמובן מנסה להרגיע את כל מי ששואל, ורומז שישאר רק בגלל החזרה למנועי 1,000 סמ"ק בתוך שנתיים. פורמולה 1? הוא מתקשה לראות עצמו שם.

אחרי המאמץ שלהם השבוע, חשוב שנספר לכם אילו זמני הקפות עשו לפחות חמשת הרוכבים הכי מהירים במבחנים עד כה:

1. ולנטינו רוסי, ימאהה – 2:00.925 דק'
2. קייסי סטונר, דוקאטי – 2:01.320 דק'
3. חורחה לורנצו, ימאהה – 2:01.680 דק'
4. דני פדרוסה, הונדה – 2:01.822 דק'
5. בן ספייס, מונסטר ימאהה – 2:02.266 דק'

WRC: לואב 7 בום

אם לואב יוכתר שוב כאלוף עולם בתום העונה, תהיה זו האליפות השביעית ברציפות עבורו. אבל לא רק ל-7 הזה מייחלים בסיטרואן, כשבקבוצה מסמנים כמטרה נצחון בשבע מתוך 13 המירוצים העונה, לפחות. רוב מוחלט זה, יספיק לדעתם כדי להבטיח את האליפות. בעונת 2009 רשם לואב שבעה נצחונות, ועוד אחד שנפסל בגין אי עמידה בתקנות הטכניות. השיא שלו אגב היה בעונת 2008 עם 11 נצחונות, אבל אז היו יותר מירוצים.

ומה עם הרכש החדש? היומרות של קימי רייקונן הרבה יותר צנועות. בראיון לאתר הרשמי של הסבב, אומר הפיני שהוא רוצה להשיג הכל, כלומר ללמוד כמה שיותר כדי לצבור ניסיון ועימו אולי יבואו הנצחונות. ותאמינו לנו, הוא מאוד צריך את הניסיון הזה. בסוף השבוע שעבר התחרה רייקונן בארקטיק ראלי של לפלנד, שם הוא שוב ריסק את המכונית וזאת כבר בסטייג' השני. ומה על חזרה לפורמולה 1? לדבריו הוא כלל לא חושב על זה. אגב, את הראלי בלפלנד ניצח נהג סיטרואן אחר, דני סורדו.

לה מאן: ברוך הבא פיסיקלה

סבב מירוצי הסיבולת העולמית של מארגני הלה מאן, שגם משתמשים בשם המירוץ המסורתי לקדם עצמם, יצא לדרך בפול ריקארד שבצרפת ב-10 באפריל ויכלול חמישה מירוצים. עד כה, 44 מכוניות נרשמו לסבב, 11 מהן בקטגורייה הבכירה LMP1. בקטגוריית ה-GT1 תוכלו למצוא את ג'יאנקרלו פיסיקלה, שינהג בפרארי 430 לאחר שלא הצליח למצוא לעצמו תפקיד טוב יותר מאשר נהג ספייר בפורמולה 1 (פרארי כמובן). לצידו ינהג נהג עבר וותיק, ז'אן אלזי. תאריכי שאר המירוצים למתעניינים הם: 8 במאי – ספא, בלגיה; 16 ביולי – אלגרב, פורטוגל; 21 באוגוסט – הונגרורינג, הונגריה; 11 בספטמבר – סילברסטון, בריטניה.

במקביל, פרסמו המארגנים גם את רשימת המשתתפים למירוץ 24 השעות של לה מאן שיוזנק ב-12 ביוני. כאן מדובר ב-55 מכוניות נכון לרגע זה, 21 בקטגוריה הבכירה כשבאחת מהן – ג'ינטה זייטק, ינהג אלוף הפורמולה 1 של 1992 נייג'ל מנסל שיחלוק כיסא עם שני בניו גרג ולאו. מעניין הוא שלמרות הקריירה הארוכה שלו הכוללת גם אליפות בסבב הצ'אמפקאר האמריקני ב-1993, מנסל האב מעולם לא התחרה בלה מאן ובגיל 57 בהחלט מדובר באתגר לא קל.

איזכור נוסף בעניין הלה מאן קשור ביגואר, שחוזרת למסלול לרגל ציון 75 שנים מאז המירוץ הראשון בו השתתפה. המסורת המפוארת כוללת שבעה נצחונות בין השנים 1951 ל-1990, ועשרים שנים אחרי תנסה ה-XKR GT2 להביא גביע שמיני לארון. השנה אגב, תתחרה יגואר באופן מלא גם בסדרת הלה מאן האמריקנית.

נאסקאר: ממתינים ליריית הפתיחה

מידי חודש פברואר, יוצא ה'ספרינט קאפ' של סבב הנאסקאר לדרך ארוכה הכוללת כמעט 40 מירוצים, אחד בכל שבוע. בין המירוצים, ישנם גם כאלה שלא נועדו להעניק נקודות, אלא יותר סוג של שואו ללא מחוייבות. כזה הוא ארוע הפתיחה לעונה המכונה 'באדווייזר שוטאאוט' ויתקיים בלילה שבין שבת לראשון, שהוא סוג של מירוץ הכנה המתקיים ממש לפני מירוץ מספר 1 הלא הוא ה'דייטונה 500' המסורתי.

כפי שקרה בשנה שעברה, גם הפעם מכניס הנאסקאר מספר שינויים ל'שוטאאוט' המסורתי כדי שיותר נהגים מוערצים יהיו בין 28 המתחרים המורשים להשתתף (בכל מירוץ נאסקאר לשם השוואה משתתפים 43 נהגים). השינויים השנה מתירים השתתפות ל-12 הנהגים שהתמודדו בפלייאוף של 2009, אלופי הסבב בעבר, מנצחי ה'שוטאאוט' בעבר, מנצחי ה'דייטונה 500' בעבר ורוקי השנה של 2009.

ה'שוטאאוט' מתקיים על מסלול דייטונה והוא נערך בשני חלקים - 25 הקפות בראשון ו-50 בשני בסופן יקבע אלוף ה'באדווייזר שוטאאוט' של 2010. בשנה שעברה ניצח כאן קווין הארוויק (שברולט). במירוץ ה'דייטונה 500' לשם השוואה, יש 200 הקפות וכ-800 ק"מ.

* מירוץ 'באדווייזר שוטאאוט' ישודר בערוץ ESPN בלילה שבין שבת לראשון החל מהשעה 03:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully