וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: הריקול בישראל צמח פי שבעה

יבואנית טויוטה לישראל תזמן כ-33 אלף מכוניות למוסכים ולא 4,518 כפי שפורסם בשבוע שעבר. בינתיים, הנשיא מתנצל

כדור השלג של טויוטה ממשיך להתגלגל גם בישראל, וקשה לראות מתי הוא יעצר בקרוב. בסוף השבוע האחרון פורסם כי יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, תזמן 4,518 מבעלי הדגמים אוונסיס, אוריס, ורסו ויאריס לתיקון דוושת התאוצה, אולם כעת מתברר כי מספרם גדול פי שבעה. על פי הנתון הנכון לרגע זה, מדובר על כ-33 אלף מכוניות כאשר גם הקורולה הפופולרית בינהן. ואולם, לא נתפלא אם גם מספר זה אינו נכון והוא יצמח בימים הקרובים.

כזכור, מאז פרוץ הפרשה הגיבה היצרנית העולמית בצורה מעט תמוהה כאשר בכל פעם פורסמו מספרים אחרים ודגמים אחרים הנדרשים לתיקון שלדבריה, היה רלוונטי לארה"ב בלבד. בשלב מאוחר יותר התברר כי התקלה רלוונטית גם לדגמים אירופים והיקפה הכללי נאמד בלמעלה משמונה מיליון מכוניות.

עוד בסוף השבוע האחרון הרחיבה טויוטה את קריאת התיקון למכונית ההיברידית פריוס מהדור החדש, בשל תקלה במערכת הבלמים. לאחר התערבות ממשלת יפן, תאסוף היצרנית כ-170 אלף מכוניות במדינת מוצאה לשם תיקון הבעייה. בארה"ב פתח איגוד הבטיחות NHTSA בחקירת המקרה, אולם טרם נקבע מה יעלה בגורלן של כ-270 אלף מכוניות שנמכרו עד כה מאז החל השיווק של הדגם החדש.

אחרי קצת זמן, גם הנשיא מתנצל

שבועיים מאז נחשף הריקול הגדול ביותר בתולדותיה של טויוטה, ושלשום (שישי) יצא בגלוי נשיאה המכהן של היצרנית הגדולה בעולם אקיו טויודה, בהתנצלות כנה ראשונה ורשמית על התקלות בכלי-הרכב של החברה. דבריו מגיעים מעט לאחר שהחברה פרסמה את קריאת התיקון לפריוס.

בנאום שנשא ממטה החברה המרכזי בנגויה יפן מול כלי-התקשורת העולמיים, אמר טויודה כי הוא מצר על ההתפתחויות האחרונות וכי הוא מצטער שנגרם עוול ללקוחותיו בעקבות המשבר הבטיחותי בכלי-הרכב. "אני רוצה להביע את התנצלותי הכנה ממעמקי ליבי על כך שגרמנו לבהלה בקרב הלקוחות שלנו במספר כלי-רכב ובאיזורים שונים בעולם". בהמשך אמר כי הוא מביע אמון מלא בחברה וכי המשבר ייפתר במלואו בקרוב. "האמינו לי, מכוניות טויוטה הן בטיחותיות מאוד". כך הצהיר הנשיא בן ה-53, נכדו של מייסד החברה.

הריקול של טויוטה מעורר סערות כלכליות וציבוריות בנקודות שונות בעולם. מדובר בלמעלה משמונה מיליון כלי-רכב כאמור, מדגמים וסגמנטים שונים שנקראו לתיקון במוסך בגין דוושת התאוצה הפגומה. בשבועות האחרונים התגלה כי הכשל בדוושת התאוצה אחראי ישיר לכ-19 תאונות דרכים קטלניות שהתרחשו בעשור האחרון בארה"ב. טויוטה הפסידה משוויה מאז הריקול ב-21 לינואר למעלה מ-30 מיליארד דולרים.

על רקע הדברים, טויוטה ארה"ב הנחתה את הסוכנויות לחזור לשגרה ולמכור כלי-רכב שנכללו בריקול. לטענתם, התקלה נפתרה ולמעשה מדובר במכוניות שממילא הוזמנו כבר ועליהם לספק. "אנחנו בהחלט רואים תנועת אנשים באולמות", כך אדם סימס, נציג טויוטה בסאנוויל. עוד הוא אומר על המשבר כי טויוטה תצא מחוזקת ממנו וכבר כעת צופה צמיחה במכירות. "אנחנו מרגישים מאוד אופטימים לגביי המכירות, וסביר שהמצב יחזור לקדמותו במהרה". דו"ח מסירות הרכב שיסכם את חודש פברואר ויופץ בתחילת החודש הבא, ייתן לנו תמונה מהימנה יותר.


* עדכון ראשון - 10:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully