וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

X5 מתחדש

7.2.2010 / 11:00

ב.מ.וו חושפת מתיחת פנים חיונית לקרוסאובר הוותיק בהתאמה לאקלים המשפחתי. יחומש במנועי בנזין ודיזל מוגדשים וידידותיים יותר לסביבה

ב.מ.וו חושפת את הקרוסאובר X5 במתיחת פנים קלה, ומעדכנת את מצבת מנועיו בטכנולוגיות בעירה אקולוגיות לפני הבכורה העולמית בתערוכת הרכב בז'נבה. הדגם המחודש, זוכה השנה להופעה מודרנית המעגלת את קצוותיו, ומשנה במעט את אופיו האגרסיבי לטובת מראה מלוטש ומעודן.

בהיבט החיצוני נראה ה-X5 פחות כעוס ושרירי מקודמו, תודות להחלפת כל השבכה הקדמית ושינוי בתי התאורה. בחזית למשל, הותקנו פתחי יניקה גדולים ועמוקים יותר וכך גם הורחב פתח התעלה המרכזי תחת תצורת ה'ריאות' המסורתית. מאחור ניכר שינוי פחות מודגש, אולם עדיין חלה הקפדה על האלגנטיות והשמרנות הבסיסית של המודל.

תא הנוסעים נותר זהה בגודלו, ולכן הממדים והיקפו של ה-X5 די דומים. איכות החומרים השתפרה קמעה, ובמרכז העניינים הושתלה בקרת ה-ConnectedDrive'' עם שליטה סלקטיבית על מערכות דינאמיות חשובות כמתלים אדפטיביים, מערכות יציבות וכדומה. עוד במסגרת החידושים ל-X5 התווספו מנגנוני סיוע לנהיגה שטרם נכללו בדגם זה בעבר וביניהם בקרת חנייה מתוחכמת עם ראייה היקפית, הקרנת מידע על השמשה הקדמית, פנסי חזית עוקבי פנייה, בקרת סטייה מנתיב ועוד.

תוספת אופציונאלית תהה שורה שלישית והעצמת יכולת השינוע לשבעה אנשים, ללא הפחתת נפח תא המטען לו 620 עד 1,725 ל' עת קיפול שתי שורות המושבים.

ב.מ.וו X5. אתר יצרן
ב.מ.וו X5/אתר יצרן

גם המנועים מתחדשים

ב.מ.וו מבטיחה לשמר את תכונות הניהוג של ה-X5 גם בדור המחודש, אולם תעשה זאת עם עזרה קלה מהחטיבה הירוקה של היצרנית – 'EfficientDynamics'. פרט למנועים הקיימים שירוויחו מהשדרוגים למערכות ההינע, הבשורה המהותית תהה הוספתן של יחידות טורבו בנזין ודיזל חדשות למשפחה בשידוך לתיבת הילוכים עם שמונה יחסי העברה שמגיעה ממכונית הדגל סדרה 7.

ב.מ.וו בחרה להתקין ב-X5 שלושה מנועים חדשים ממשיכי דרך לשורותיו בשלב הנוכחי, במקום מנועים קיימים. מנוע הדיזל הנמכר ביותר של החברה, ה-30D, יזכה לעלייה בעקומת העוצמה אל 241 כ"ס, יאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות ומנגד, יפחית את שיעור צריכת הדלק ב-15 אחוזים. כלומר, יחזיר בממוצע כ-13.5 ק"מ לליטר.

מנוע ה-D40 יחליף את ה-D35 ויפיק 301 כ"ס ו-62.2 קג"מ ממנוע שישה צילינדרים כפול טורבו. הוא גם חסכוני יותר בשמונה אחוזים מקודמו, ול-100 קמ"ש משוגר בתוך 6.6 שניות בלבד לעומת 7 שניות ב-D35. בהתאמה ישירה, שני מנועי בנזין חדשים מופקדים על ההנעה במקום שתי יחידות קודמות; הראשון שבהם הוא ה-35i שמחליף את ה-30i. לזה עוצמה משודרגת בכ-33 כ"ס על פני הדור היוצא ומייצר כ-41.4 קג"מ ו-301 כ"ס. מרשים עוד יותר כי זמן המיאוץ ל-100 קמ"ש מתקצץ בשנייה ושתי עשיריות אל 6.8 שניות לעומת ה-30i. צריכת הדלק תעמוד על כ-10 ק"מ לליטר במשולב.

מנוע הקצה של ה-X5 יהיה ה-V8 עתיר העוצמה, החמוש בשני מגדשי-טורבו ומערכת הזרקת דלק שנלקחה מאחיו הגדול והמשונה ה-X6. יחידת ה-50i (במקום 48i) תספק 402 כ"ס ו-62.5 קג"מ, החל מ-1,750 סל"ד. הקרוסאובר החזק ביותר בהיצע של ה-X5 יאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות, כלומר 1.1 שניות מהר יותר מקודמו, אולם תצרוכת הדלק תנוע באיזור ה-7 ק"מ לליטר.

את ה-X5 תציג ב.מ.וו בתערוכת הרכב בז'נבה ותחל לשווקו במחצית השנה. גם אלינו יגיע הקרוסאובר המחודש, אולם טרם נמסרה תגובת היבואנית 'קמור' על מועד הנחיתה.

ב.מ.וו X5. אתר יצרן
ב.מ.וו X5/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully