וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוראן עושה בלגן

11.2.2010 / 14:15

סדנת 'MR דיזיין' לקחה פסק זמן מהטירוף כדי לבשל משהו למיניוואן של פולקסווגן. 223 כ"ס וצידנית עם מצב-רוח בבגאז' נשמע לכם טוב?

לקונצרן פולקסווגן יש מגוון מכוניות פוטנציאליות לשיפור, יתכן אף שיותר מכל יצרניות הרכב יחדיו; החל מגולף GTI, דרך שירוקו TSI או R וכלה באודי R8 שפשוט לא מסוגלת להגיד "עד כאן" מול טיונר שמסובב לה כמה ברגים. עד היום נחשפנו למקבץ כלי-רכב משודרגים המיועדים לטיפוסים לא רגועים או לפלייבויס עם הרבה מאוד כסף בארנק. אבל עכשיו באה סדנת 'MR דייזין', ומשגרת חבילה משפחתית לוהטת לכאורה – פולקסווגן טוראן דיזל, חמושה בטכנולוגיה משודרגת תחת הטענה כי תמיד יש מקום לשיפור. האמנם?

אז מה יוצא דופן בפולקסווגן טוראן המשופרת? בטח לא העיצוב החיצוני שנראה לעניות דעתנו כמו מיניוואן עממי על תוספי תזונה, שמסתובב בין הפארקים ובתי-הספר ולא מוצא את הקהל שלו. בנוסף לכך, השתדלה הסדנה הגרמנית למקסם את האפקט השגרתי על ידי הנמכת המרכב בכשמונה ס"מ על שני הסרנים, והוספת חישוקי סגסוגות ספורטיביים בגוון לבן בוהק בצמוד ל'פסי-מירוץ' לבנים על דפנותיו. תא הנוסעים נותר זהה כשהיה, זולת סמלוני המותג.

בחזית הפחוסה של הטוראן שוכן מנוע טורבו-דיזל TDI בנפח 2.0 ל', המפיק לאחר משחק עם תוכנת הניהול, כ-223 כ"ס וכ-49.3 קג"מ הזמינים החל מ-1,750 סל"ד. לא ידוע לאיזו תיבה בחרה הסדנה לשדך את המנוע, אולם סביר שהן התיבה הרובוטית והן התיבה הידנית תעשה את העבודה נאמנה כל עוד מדובר באותו לוגם סולר שמנוני.

אז כמה ל-100 קמ"ש אחר השינוי? המספרים הרשמיים (כולל המחיר) טרם נחשפו, אבל ביחס לגרסת הסולר המקומית שלנו (1.9 ל') או ה-TSI המהירה לה 140 כ"ס וזמן שיגור של 9.7 ש' ל-100 קמ"ש, אפשר לשער שזו תעשה זאת בפחות מ-8 שניות שזה די מהיר לרכב משפחתי לכל דבר. רק נקווה שהאוטו מגיע קומפלט עם עיגונים לצידניות האוכל, בוסטרים מחוזקים לילדים וכמובן – שקיות הקאה.

פולקסווגן טוראן משופרת מסדנת MR. אתר יצרן
פולקסווגן טוראן משופרת מסדנת MR/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully