וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיבור בנייד בנהיגה אינו מסוכן?

11.2.2010 / 10:40

כך קובע מחקר שנערך בארה"ב על ידי ארגון מידע שמצא כי איסור השימוש בטלפון סלולארי בשעת נהיגה, אינו מפחית הסיכון לתאונת-דרכים

דיבור בטלפון סלולארי בזמן נהיגה, אינו פחות מסוכן מנהיגה רגילה כששתי הידיים מונחות על גלגל ההגה. כך קובע מחקר חדש שנערך על ידי מכון ה-HLDI (Highway Loss Data Institute) בארה"ב. על פי ממצאי הפרויקט עולה כי מדינות בהן נאסר השימוש בטלפון נייד בנהיגה, אינן מראות הפחתה בכמות התאונות ביחס למדינות בהן מותר (עדיין) להשתמש בו, שעה שהנהג מתמרן בין שיחות לפעולות חיוניות.

המחקר שמומן חלקית על ידי ה-IIHS ניסה להמחיש את מכלול אמצעי הסחות הדעת בנהיגה בצורה המקיפה ביותר, אמנם התייחס רבות לנושא הדיבור בזמן נהיגה הנחשב כגורם מסוכן לכאורה. "ההתמקדות בטלפונים ניידים היא לא בדיוק הדבר הכי גרוע שקורה על הכביש". כך רוס ריידר מ-IIHS. עוד הוא מסביר כי נהגים חייבים לפתח את היכולת להסתכל כמה צעדים קדימה. "הסחות דעת היו מאז נולדה המכונית. על פניו, נראה שהשפעת טלפונים סלולאריים על נהיגה בטוחה היא זניחה מאוד".

על אף שלהערכתם הרשמית איסור שימוש בטלפונים סלולאריים אינו מפחית את תאונות הדרכים, יותר נהגים נעזרים בדיבורית קבועה כאמצעי עיקרי לשיחות. אולם, גם כאן נראה שיתרון הבטיחות אינו משמעותי. " דיבוריות למיניהן לא ממש מספקות תשובה הולמת לצמצום תאונות הדרכים. זה שוב חוזר לאותו עניין, וצריך לבודד את הערך שניתן לדיבור בזמן נהיגה כגורם המשפיע לרעה - יש דברים חמורים יותר". כך מדגיש ריידר.

בארה"ב חלה עלייה דרמטית בשימוש בטלפונים ניידים בעשור האחרון. תופעת השימוש בנייד בזמן נהיגה חדשה יחסית בהיבט המחקרי, אולם לאור העובדה שכמעט 89 אחוזים מאוכלוסיית ארה"ב בבעלותם טלפון נייד, מפתיע לגלות שאין הבדל בכמות התאונות בין מדינות בהן נאסר השימוש בנהיגה, לכאלה שמתירות את השימוש בו בזמן נהיגה.

  • עוד באותו נושא:
  • סלולרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully