וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למפו, דור ההמשך

11.2.2010 / 8:20

למפו 2 אולי נראית כמו כורסא מעוצבת, אבל מנוע שמפיק 408 כ"ס ופלטפורמה מוכשרת הופכים אותה לחלופה ספורטיבית מחשמלת

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

בתמונות לפניכם נחשפת הלמפו 2 החשמלית, שטיזר שלה חשפנו כאן לפני מספר שבועות וזאת אחרי שאשתקד הכרנו את הלמפו 1, מכונית רודסטר בטכנולוגיית שקע-תקע. הלמפו 2, ממשיכת דרכה, שייכת לחברת 'פרוטוסקאר' השוויצרית, מוסד שאפתן בעל אמצעים שכל שעליו לעשות כדי לפרסם את דברו הוא לחצות את הכביש כדי לפגוש בקהל הבינלאומי במתחם תערוכת הרכב בז'נבה. האם תקצור הלמפו 2 את אהדת הקהל בדרך לייצור סדרתי?

הלמפו 2 יושבת על פלטפורמת הקאפה של ג'נרל מוטורס, שבין היתר משמשת גם את סדרות אופל ושתי מכוניות גנוזות – פונטיאק סולסטיס, וסאטורן סקיי. בתור מכונית ספורטיבית קשה לקבוע שהיא הנאה שבמשפחה, ואולי אף די כעורה לטעם רבים לנוכח הפרונט האמפיבי המוזר ושילוב חישוקי הספורט שנראה כי סתם שודכו לגלגלים. בתא הנוסעים קיים סידור לשניים בלבד, כמקובל במכונית רודסטר דו-מושבית פתוחה. מרחוק אפשר להתרשם שהתא שגרתי בעיצובו (מדובר בקונספט) וחלקים ממנו שאולים משם ומכאן.

למרות החיצוניות הפושרת והביזארית, הלמפו 2 יכולה לעשות כמה דברים די מסעירים על הכביש. בכל אחד מהסרנים שוכן מנוע חשמלי, כלומר ההנעה כפולה, שביחד מפיקים 408 כ"ס ו-64.5 קג"מ. הלמפו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות וסוחבת משקל של 1.6 טון למהירות אקולוגית של 200 קמ"ש מרביים. האנרגיה החשמלית לצמד המנועים מגיעה מסט סוללות ליתיום-יון המאפשרות טווח נסיעה של 100 ק"מ אחרי 10 דקות הטענה בלבד.

פרוטוסקאר לא מציינת אם תייצר את המכונית במספרים גדולים ועל כן לא מפרטת אודות הביקוש בדיעבד ללמפו 1. השאלה לקראת התצוגה בז'נבה לא תהיה אם יש לה מקום מול מכוניות כמו הטסלה רודסטר, אלא אם הלקוחות באמת מוכנים לנהוג בפריט האקולוגי המשונה הזה. אתם הייתם רוצים אותה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully