וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד אדג' מתחדש

10.2.2010 / 13:40

פורד חושפת מתיחת פנים מורכבת לרכב הפנאי האמריקני לקראת 2011. בחזית – מנועים חסכוניים יותר ותא נוסעים מעודכן

4 שנים לאחר הצגתו בתערוכת הרכב בדטרויט, ו-330 אלף מסירות בעולם, הקרוסאובר פורד אדג' (EDGE) זוכה למהפכות ושינויים חיוניים להמשך מסעו בזירת הפנאי. היצרנית האמריקנית תעלה אותו לבכורה רשמית בתערוכת הרכב בשיקגו שתפתח בעוד שעות ספורות, ובינתיים מגלה לנו כמה פרטים אודותיו וכן על החידושים הצפויים לו בשוק האמריקני והאירופאי.

תמורות בהופעתו החיצונית בולטים בעיקר בשבכה הקדמית (מושחרת בחלק מדגמי הקצה) ובפגושים הגדולים המשוכים כלפי מטה בדמות ניתוח אף מעודן. המבנה המגודל והמודרני מצליח על פי הרושם הראשוני לשמר הופעה נקייה ואגרסיבית, אך התעגל בפינותיו ומרכך את נוכחותו על הכביש. בחלק האחורי, חילוף קל בבתי התאורה והסרת מאפיינים קודמים, מוביל אל כלי-רכב עתיידים של פורד, המסתייעים בנורות אדמדמות מודגשות.

יותר מהחיצוניות האופנתית שלו, תא הנוסעים מציג קפיצת דרך הן במראה והן במישור הטכנולוגי לצרכי הפעלה נוחה. איכות החומרים על פי פורד עולה על הדגם הקודם במרקם והרכבה, ומערכות בקרה מתוחכמות (MyFord Touch) מוטמעות בקונסולה הכללית שעברה שדרוג אף היא. עוד עולה מדברי היצרנית כי האדג' יהיה מרווח במעט בשורה השנייה, אולם לא בפער עצום מהדגם הנוכחי.

אל הפרונט המסיבי של האדג' יכנסו לשימוש מנועים מסדרת ה'אקו-בוסט' האקולוגית של היצרנית. חדש בהיצע יהיה מנוע הבסיס, שמציע נפח של 2.0 ל' 4 צילינדרים טורבו, שמפיק כ-230 כ"ס ו-33.5 קג"מ. גרסת האמצע הפופולארית SEL בנפח של 3.5 ל' V6מוזנקת קלות בכ-20 כ"ס אל הספק של 285 כ"ס, על ידי טכנולוגית תזמון משתנה לגלי-הזיזים. נתוני צריכת הדלק יקוצצו בשיעור חד של 30 אחוזים בכל קשת המנועים, אולם התיבות האוטומטיות תהיינה זהות ותחלקנה 6 יחסי העברה.

בארה"ב, האדג' מוצע גם בחבילות מורחבות – 'ספורט' ו'לימיטד' - מכוילת על הצד הספורטיבי. הראשונה אגב חמושה במנוע 3.7 ל' שמייצר 305 כ"ס מצוייד בתפעול ידני לתיבה האוטומטית מגלגל ההגה (פדלים) וערכה קוסמטית מנופחת – חישוקי 22 אינטש. מתיחת הפנים תעשה את דרכה אלינו לאחר ההשקה הצפויה במהלך הקיץ בארה"ב, אולם סביר שגרסאות הקצה תשארנה באמריקה. טרם התקבלה תגובת היבואנית 'דלק מוטורס' על מועד שיווקו המדויק של האדג' 2011 בישראל.

פורד אדג' 2011. אתר יצרן
פורד אדג' 2011/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully