וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטיבי כזה: ניסאן ג'יוק

10.2.2010 / 20:24

ניסאן חושפת רכב פנאי קומפקטי-ספורטיבי ומעוצב ברוח מהפכנית כאח קטן לקשקאי ובתקווה לשחזר הצלחתו. אצלנו ברבעון האחרון של השנה

כשניסאן חשפה את הקזנה קונספט בדיוק לפני שנה בתערוכת הרכב בז'נבה, קשה היה לומר לאן נושבת הרוח בדוכן היפני. רבים שיערו שהקזנה המשונה יחליף בשלב כלשהוא בעתיד הרחוק את הניסאן קשקאי הפופולארי שעבר מאז ניתוח פנים קל. אולם נראה שאת כל הסברות שהועלו אפשר כעת להניח בצד, מאחר והיצרנית היפנית המציאה לראשונה בתולודתיה רכב פנאי ספורטיבי ממוקד העונה לשם ג'יוק, ולא פחות חשוב מכך – משלחת אותו להתחרות מול המיני קופר S. איך זה עובד בדיוק? ימים יגידו.

המבנה הבסיסי בג'יוק (JUKE) משלב 5 דלתות פתיחה בפורמט קומפקטי מקוצר המשווה לו הופעה דמוית קופה עם תקרה קמורה אחורנית. הדגש בעיצוב המהפכני שלו מופנה אל הקהל הצעיר, דהיינו פלח רוכשים מעל גיל 35 שיכולים להרשות לעצמם רכב הכלאתי מסוג כזה. ניסאן עיצבה את הג'יוק בסדנה הלונדונית של היצרנית הנמצאת בפנדיגנטון כהמשך ישיר לקזנה הרוואתני, אך חידדה את הפרופיל כך שיהיה קצת יותר קל לעין לעכל וזורם על קווי מתאר מסוגננים.

השלדה מקורה מבית רנו-ניסאן, ומסתמכת על פלטפורמה מוארכת של הקליאו והניסאן מייקרה ומערכת הנעה משופרת של הקשקאי. מימדיו של הג'יוק רומזים לאן גלגליו יעפילו ימים כסדרם, וזאת חרף הגבהתו כמה ס"מ מעל הקרקע ועל אף ההנעה הכפולה האלקטרונית בדגם הקצה. אורכו כ-4.13 מ', גובהו נמתח אל 1.57 מ' ובסעיף הרוחב רושם הג'יוק הקטן מרווח נדיב למדיי עם 1.76 מ'. בסיס הגלגלים ארוך ב-10 ס"מ מהמייקרה משתרע על 2.53 מ' יספק מקום לשני יושבים מאחור, וגם מסביר כיצד אפשר לצייד את הניסאן הקטן בצמיגים ספורטיביים רחבים וחישוקי סגסוגות בקוטר 17 אינטש. תא המטען מכיל כ-251 ל' נפח להטענה.

תא הנוסעים לובש את ההתרחשות החיצונית, אך שקט יותר מבחינת הנועזות שלו ומותאם לפונקציונליות ונגישות מרבית. ניסאן טוענת להשראות מכל מיני מקומות ועצמים מוטורים, כמו מיכל דלק למשל, כפי שמיטיב להגדיר זאת ראש סדנת העיצוב אלפונסו אלבייסה כ- "תחושה סקסית ומיוחדת". מאפיינים ספורטיביים אפשר למצוא בין היתר בלוח המחוונים, או גלגל ההגה שנראה כמו שיבוט מצומק לכלי-הרכב הספורטיבים ביצרנית. פרט לכך, הקונסולה הכללית נראית די שגרתית, אולם התעלה במרכז לבטח תספק תחושה מכונסת והרמטית.

כל כך הרבה יומרות ספורטיביות לא באות לג'יוק ללא כיסוי. ניסאן חימשה אותו בסדרת מנועים מגוונת מטורבו-דיזל 1.5 ל' 110 כ"ס, ועד בנזין-טורבו בנפח 1.6 ל' (שני מזרקים לצילינדר) הנעה כפולה (בלעדית לדגם) המנפק לא פחות מ-190 כ"ס ו-24 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים רציפה. עוד הבדל מעניין וחשוב הוא במערכת המתלים; בעוד האחרון משתמש בזרוע-רב חיבורית מאחור, ביתר מותקנת קורת פיתול קונבנציונלית, כך שהאחיזה תהה גבוהה יותר בדגם כפול ההנעה מול כלי-רכב מסמגנטים קומפקטים מתחרים. שאר פרטיו ייחשפו במועד ההשקה ולאחר מכן.

כמו כל רכב חדש בתקופה זאת, הגיוק יערוך את בכורתו בתערוכת הרכב בז'נבה בתחילת מרץ. אלינו הוא יגיע במהלך הרבעון האחרון לשנת 2010, כך נמסר מיבואנית דגמי ניסאן לישראל 'קרסו-מוטורס' לוואלה! רכב.

ניסאן ג'יוק. אתר יצרן
ניסאן ג'יוק/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully