וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד קטרים וקרונות לרכבת ישראל

אבי בר-אלי

14.2.2010 / 7:16

רכבת ישראל תציע לרכוש עוד שמונה מערכי קרונות וקטרים תנאי שיתוחזקו בידי המוכר. הממשלה אישרה את רכש החירום בהיקף של 308 מיליון שקל

רכבת ישראל תציע למתמודדות במכרז הרכש הענק שפירסמה רכש נוסף של שמונה קטרים ושמונה מערכי קרונות בהיקף כולל של כ-700 מיליון שקל, כך נודע ל-Themarker. הרכש הנוסף יתאפשר אם רכבת ישראל תחליט לממש את האפשרות שהעניקה לה הממשלה ולהעביר את תחזוקת הרכבות לידי ספקית הציוד הפרטי שתזכה במכרז.

משרדי האוצר והתחבורה אישרו את המהלך התקדימי בנימוק שיבטיח תחזוקה ראויה של הציוד לאורך זמן, יאפשר רכש במחיר נמוך יותר (תוך יתרון לגודל) ויגביר את הוודאות בקרב המתמודדות. עם זאת, המהלך יהיה תלוי בהשגת הבנות עם ועד עובדי הרכבת בשל הוצאת פעילות המוסכים למיקור חוץ.

תוכנית הצטיידות הרכבת לעשור הנוכחי פורסמה באחרונה והיקפה הוא 1.1 מיליארד שקל. היא כוללת מכרז לרכישת 15 קטרים, לצד מכרז נפרד של 75 קרונות דו-קומתיים. פרסום המכרז התעכב לאחר שמשרד האוצר דרש מרכבת ישראל לכלול במסמכי המכרזים את האופציה להעברת התחזוקה לידי ספק הציוד שיזכה.

בנוסף, אישרה הממשלה את רכש החירום של רכבת ישראל מחברת סימנס הגרמנית בהיקף כולל של כ-308 מיליון שקל. לפי העסק, הרכבת תרכוש ב-27 קרונות נוסעים וארבעה קרונות כוח שישמשו, בין היתר, לתפעול קו הרכבת בין מערב ראשון לציון לתל אביב, שצפוי להיחנך באמצע 2011. ההתקשרות היא במסגרת מימוש אופציה שיש לרכבת עם סימנס בהמשך למכרז שבו זכתה ב-2006 שאושרה לאחר משא ומתן ממושך.

כפי שפורסם ב-Themarker, הגיעו רכבת ישראל וסימנס לפשרה שלפיה ייקבע מנגנון קנסות הדרגתי על איחור באספקה. מרבית הקנס תוטל בגין איחור באספקת קרונות הכוח (זמן אספקה ארוך יותר מ-19 חודשים) ויתרת הקנס על אספקת יתר הקרונות תצומצם. במקביל, הגמישה הרכבת את לוח הזמנים לאספקת קרונות הנוסעים, שינוע בין 19-24 חודשים מיום חתימת העסקה עם החברה הגרמנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully