וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית נגד טויוטה

הילה רז

14.2.2010 / 16:33

התובעים מטילים אחריות גם על יוניון מוטורס: הטיפול מצד היבואנית היה שערורייתי לא פחות מהתקלה. גובה התביעה 151 מיליון שקלים

בקשה לתביעה ייצוגית בסך 151 מיליון שקל נגד חברת טויוטה העולמית ויבואנית המכוניות לישראל יוניון מוטורס, הוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

שלושה תובעים ייצוגים, המחזיקים בטויוטה קורולה משנות ייצור שונות טוענים כי "טיוטה הניחה להצלחה לסנוור את עיניה, ולערער את נהלי הבטיחות בחברה, וכפועל יוצא נחשפו רוכשי הרכבים בישראל לאחת הפרשות החמורות ביותר שנתגלו בתחום הרכב בישראל, ובעולם ככלל".

התובעים המיוצגים על ידי עו"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי, הגישו את תביעתם בשל התקלה בדוושת התאוצה, אשר עשויה לגרום להאצה בלתי נשלטת של הרכב ולתאונה קטלנית. לטענתם, ברחבי העולם הופסקו מכירות של דגמים שונים מתוצרת טויוטה ונשיא טויוטה העולמית יצא בהתנצלות נרגשת עקב הפרשה.

התובעים מציינים כי הטיפול מצד היבואנית בישראל "היה שערורייתי לא פחות מהתקלה הנוראית בדוושות הרכב". הם מלינים כי היבואנית לא טרחה לבאר בפני לקוחותיה מהי מהות הבעיה המדויקת, מהם הסיכונים כתוצאה מהשימוש ברכב וכי מלבד "הודעות מרגיעות" סתמיות, לא ניתן היה לזכות ולו להסבר מינימלי מהחברה, בזמן אמת או בכלל. עוד מלינים התובעים, כי באתר החברה לא הופיע מעולם כל פירוט של התקלה החמורה, ולא ניתן למצוא שם נטילה של אחריות או התנצלות.

בתביעה הייצוגית נטען כי המכוניות נמכרו כמוצר פגום לפי הגדרת חוק האחריות למוצרים פגומים, מאחר והתקלה עלולה לגרום נזק גוף. התובעים מוסיפים כי לא ננקטו אמצעי הזהירות הנדרשים על מנת לוודא כי הרכבים שרכשו התובעים יהיו רכבים תקינים ונטולי תקלות, העשויות לגרום לסיכון חיי הנהג. מובן מאליו כי האחריות בהקשר זה מוטלת על טויוטה והיבואנית, כמי שייצרו, ייבאו ומכרו את הרכבים.

התובעים מעריכים את נזקם הלא כספי ב-500 שקל, לכל אחד מקבוצת התובעים הפוטנציאלית. בשל אובדן זמן והוצאות דלק לצורך הגעה למוסך הם תובעים 100 שקל לכל תובע פוטנציאלי ובעבור ירידת הערך של רכביהם הם תובעים כ-5000 שקל. לגרסתם "ברור לכל כי בעקבות הפרשה לא יהיה הביקוש לרכבים משומשים מתוצרת טויוטה כפי שהיה בעבר". סך כל הנזק בעבור כ-33 אלפי מחזיקי טויוטה שנקראו למוסך הוערך על ידם ב-151 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully