וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיני החשמלית של רינספיד

15.2.2010 / 10:10

סדנת הרכב השוויצרית תגיע לתערוכה הביתית מצויידת במכונית מיני חשמלית כמענה מושלם להתניידות אורבאנית

סדנת הרכב רינספייד (Rinspeed) אותה פגשנו מספר פעמים במסגרת פרויקטים משונים ומהפכניים, תגיע לתערוכת הרכב השנתית בז'נבה כשהיא חמושה בכלי-רכב קטנטן העונה לשם ?UC. משמעות צמד האותיות הן אורבן (URBAN) ו'קומיוטור' (Commuter) כשסימן השאלה מתורגם ל'אתה רואה?' (you see?) - אין הסבר על המונח מפי היצרנית השוויצרית, למרות שאנו רואים בו סוג של טיזינג מתגרה מול האופציה המקבילה של פולקסווגן הנקראת UP!. עוד ידוע כי החבילה הזעירה והחשמלית מוגדרת כרגע כקונספט, ואם נסתמך על אירועי העבר יחלוף עוד זמן רב עד שתגיע לכבישים.

המכונית הקטנה נראית ממבט ראשון כמו פיאט 500 מקוצרת ואכן היא מיניאטורית בממדיה כשאורכה כ-2.5 מ' מקצה לקצה. בתוך תא הנוסעים מוותרת רינספיד על גלגל הגה מסורתי ובמקומו מתקינה ג'ויסטיק אלקטרוני, ומקיפה את סביבת הנהיגה בצבעים חיים. המנוע החשמלי בחזית מפיק כ-13.5 קג"מ לתאוצות זריזות, וטווח הנסיעה על הסוללות מתיר כיסוי של כ-120 ק"מ בין טעינות. מהירותה המרבית של ה-UC? היא כ-110 קמ"ש, אם כי במהירות זו אוזל כוחה של היחידה החשמלית במהרה.

לפי ניתוח נתונים באירופה, טווח הנסיעה לעיל מספיק לכל משתמש שאת זמנו העיקרי מבלה בסביבה הסואנת והצפופה. אולם רינספיד מקווה שניתן יהיה לנצל את המכונית בצורה חכמה יותר ולהגדיל את טווח הנסיעה עימה בצורה לא ישירה. כלומר, מלבד היכולת להטעינה מעמדת טעינה ברחוב או בבית, ניתן יהיה לשאת אותה על גבי מעברות או רכבות ליעדים שונים בעולם, ומשם להמשיך הלאה ולהרחיב המרחק הבסיסי לפחות ל-300 ק"מ, תלוי בתחבורה הניידת.

רינספיד מקווה להכניס את המכונית לייצור סדרתי ואפילו מייסדה פרנק רינדרקכט חולם שיבוא יום ומכונית זאת תעשה את מה שהחיפושית עשתה לציבור העממי. בינתיים מוטלת על הסדנה המשימה למצוא חברה שתוכל לייצר עבורה כלי-רכב בסדר גודל מסחרי, כך שבהמשך דרכה אולי נוכל לראות אותה זולגת מחוץ לתחומי התערוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully