וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: החיים ממשיכים

ירון אדרי

16.2.2010 / 15:02

למרות המשבר הגדול, טויוטה לא משנה תוכניותיה לתערוכת ז'נבה. תציג מתיחת פנים לראב 4 ושלל חידושים אקלוגיים

שנים לא קלות מצפות לטויוטה, שתיאלץ לעבוד קשה מאוד כדי להחזיר את אמונם של הלקוחות בדגמיה אחרי גל קריאות התיקון שהוציאה בחודשיים האחרונים ברחבי העולם לכמעט 10 מיליון מכוניות. בתערוכת ז'נבה היא לבטח תעמוד תחת זכוכית המגדלת של האירופים, כך שלתיפקודה מעתה יש חשיבות גבוהה מאוד.

מבין ארבעת הדגמים שתציג טויוטה בתערוכה, לנו בישראל חשוב אחד בלבד – מתיחת הפנים לרכב הפנאי הקומפקטי ראב 4. היצרנית היפנית חושפת בשלב זה תמונה אחת בלבד שלו, אולם זו מספיקה כדי להתרשם מהשינוי בעיצוב. חזיתו של רכב הפנאי הוחלפה לגמרי והוא נראה כעת הרבה יותר אגרסיבי ומרשים. בטויוטה מספרים כי גם תא הנוסעים שודרג הן ברמת האיכות והן באבזור אולם את זה לא ניתן לראות בשלב זה. את ההתאמה לסטנדרטים האקולוגיים יעשו מנועים משופרים שיציגו צריכת דלק עדיפה ויהפכו את הראב 4 לרכב הפנאי הנקי ביותר בעולם גם בזכות מערכת 'עצור וסע', כך לפחות מבטיחה טויוטה.

שתי חזיתות נוספות בהן תפעל טויוטה, כוללות כמובן את השמירה על הסביבה בדמות מכוניות היברידיות והחזרת הגנים הספורטיביים. את המטרה הראשונה היא תשיג באמצעות האוריס HSD (סימול ל-Hybrid Synergy Drive) בעלת מנוע הכלאיים של הפריוס אשר תוצג לראשונה בגרסתה הסדרתית לקראת תחילת שיווקה באירופה בקיץ הקרוב לצד הגרסה הסטנדרטית לאחר שעברה מתיחת פנים. הפריוס פלאג אין הסדרתית (שקע-תקע) שהוצגה לא מכבר בארה"ב, תגיע אף היא מלווה במכונית החשמלית FT-EV II ומכונית תא הדלק FCHV-adv.

את החלל הספורטיבי תמלא מכונית הקונספט FT-86 שתגיע לראשונה לתערוכה אירופית אחרי שכבר הוצגה בתערוכת טוקיו ביפן. למכונית, פרי פיתוח משותף עם סובארו, מנוע בוקסר ארבעה צילינדרים המפיק כ-200 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית, הנעה אחורית והבטחה ליכולת דינמית בהתאם. אם יש כיסוי להבטחות נוכל לדעת רק לקראת 2011, אז היא תגיע לשלב הייצור כנראה תחת מיתוג ייחודי שיכלול תחתיו את כל מכוניות הספורט של היצרנית היפנית.

תוכניות טויוטה לתערוכת ז'נבה לא נפגעו מהמשבר כפי שניתן להתרשם. המכוניות שתוצגנה הן בדיוק אלה שחזינו לפני מספר חודשים, אולם סביר להניח כי אלה תזכנה בליווי של נציגים בכירים מאוד בחברה שאולי אף יעמדו לרשות העיתונאים כדי להחזיר קצת מהמוניטין שנפגע. כך או כך, את ההתעלמות מהמציאות הקשה כפי שהואשמה כלוקה בה על ידי העיתונות העולמית, טויוטה לא יכולה להמשיך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully