וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר: הכי הרבה בעיות בלמים

ירון אדרי

17.2.2010 / 13:01

יצרנית הפרימיום מבקרת הכי הרבה במוסך בשל בעיות במערכת הבלימה. גם היצרניות היפניות לא חפות מתקלות

תקלת הבלמים שהתגלתה בטויוטה פריוס החדשה, לעד תעמוד כאות קין ליצרנית היפנית וכך גם תקלת דוושת התאוצה בדגמים הרלוונטיים. אלא שבדיקה שנערכה בבריטניה על ידי ה-'Warranty Direct' המתמחים במבדקי אמינות לכלי רכב, עולה תמונה מפתיעה לגמרי. בבדיקה שנערכה לכ-80 אלף כלי רכב בני שלוש עד שמונה שנים ברחבי הממלכה המאוחדת, מתברר כי בעיות הבלימה הן עניין שכיח דווקא אצל יצרנית הפרימיום המקומית יגואר.

3.73 אחוזים מדגמי יגואר בשנים הנדונות, נדרשו לסור למוסכים לפחות פעם אחת בשנה לשם תיקון בעייה במערכת הבלמים, כך עולה מהבדיקה שערכו ה-'Warranty Direct' ואשר דירגה 36 יצרניות רכב שונות. יצרנית הפאר מקדימה את קרייזלר האמריקנית אצלה שכיחות התקלה עומדת על 2.78 אחוזים. שלישית מדורגת פיאט עם 2.74 אחוזים ואחריה פיג'ו עם 2.55 אחוזים.

אם אתם מנאמני המותגים היפניים, רגע לפני כתיבת הטוקבק כדאי שתדעו שמיצובישי ומאזדה מדורגות בהמשך עם 2.48 ו-2.44 אחוזים בהתאמה. במקום השמיני נמצאת לקסוס עם 2.21 אחוזים, מקדימה את אמא טויוטה שמדורגת המקום ה-12 מתוך 36 יצרניות כאמור. להשלמת התמונה נציין כי ג'יפ מדורגת שישית (2.27 אחוזים, פורד תשיעית (2.09 אחוזים) ולנד רובר עשירית (2.06 אחוזים). אגב, עורכי המבדק מדגישים כי יונדאי הקוריאנית אינה ברשימה וכך גם רובר ו-MG שעברו לידיים סיניות, וזאת מפני שאף תקלה לא נמצאה במכוניותן.

בחלוקה לדגמים, פיג'ו 407 מדורגת כמכונית בעלת השכיחות הגבוהה ביותר לתקלה במערכת הבלמים עם 8.6 אחוזים שמבקרות במוסך מידי שנה. יגואר XK8 מדורגת שניה עם 8.38 אחוזים ואחריה פיאט מולטיפלה עם 7.39 אחוזים. במקום הרביעי נמצאת רבת המכר הישראלית מאזדה 3 ש-7 אחוזים מהמכוניות שנמכרו נכנסות למוסך פעם בשנה לפחות לתיקון מערכת הבלמים. עוד בהמשך פורד פיאסטה (6.67 אחוזים), מיצובישי כריזמה (5.93), פולקסווגן טוראן (5.57 אחוזים), יגואר XKR (5.47 אחוזים), קרייזלר ווייאג'ר (5.16 אחוזים) ואופל פרונטרה (5.15 אחוזים).

חשוב לציין כי מערכת הבלמים היא החשובה ביותר במכונית, ויש להתייחס אליה בהתאם. בכל כניסה למוסך, בעיקר במסגרת הטיפולים השגרתיים, בקשו כי יבדקו שהכל כשורה ואחת לכמה שנים הקפידו גם לרענן את נוזל הבלימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully