וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל שיוט

20.2.2010 / 7:05

מה קורה שסדנת AMG מתחברת לקבוצת סירות מירוץ אמריקנית ומחנכת אותה על תכני מהירות, עוצמה ופדנטיות? פילוסופיה מעולם אחר

מה פתאום ספינת מירוץ במדור וואלה! רכב? שאלה במקום. התשובה מחברת שתי יצרניות ספורט, כל אחת על משטח שונה, למפגש פסגה עילאי במסגרת השקה בינלאומית בעולם הספורט המוטורי. סדנת AMG נדדה לאחרונה עד מיאמי ארה"ב, כדי לפגוש בקבוצת סירות המירוץ 'סיגרט רייסינג 46' (Cigarette Racing 46) ושיתפה עימה פעולה בכדי לייצר את הרקטה התחרותית שלהם לשנים הקרבות -'46 ריידר AMG' (גם) כאות ציון ל-40 שנותיה על מים סוערים.

לא על חשיפת הסירה בגפה נופל הביקור, משום ש-AMG מנצלת את הבמה כדי למנף באמריקה את מכירות מכונית המרצדס SLS עליה הרחבנו בכמה מועדים. צוותי ההנדסה של כל אחת מהחברות החליפו מידע ביניהם, והשתתפו בסיורים במרכזי השירות ובמתחמים המסקרנים ביותר עבורם. כך למשל למדה קבוצת סיגרט על אופן הצביעה המיוחד של AMG על מכוניותיה, ואילו החברים על ארבעה גלגלים הפיקו את המקסימום מהטכנולוגיה האווירודינמית של הסירות והתחזקו בתחומים אחרים.

בשלב הביצוע המעשי, שתיהן ניטרו את התקדמות הפרויקט מקרוב, אולם כל אחת עסקה בהתמחותה המיוחדת על פי הצרכים. AMG הדגישה את הקפדתה על איכויות הצביעה, תוך פירוט על טכנולוגית הננו המוקרנת על טקסטורת הסירה והדגימה פינישים בצביעה בגדלים זעירים של עד 50 ננומטר. גם מתחת למעטה יש מה לראות; בתוך הקוקפיט של הנווט והקברניט הנועז, מופיעים לוגואים מבית שתי הסדנאות, אולם סיגרט נותנת עדיפות לרכיביה מטעמים פטריוטים מובנים.

מה משיט את הגרמניה המחודדת על המים? במרכז הספינה התקינה AMG שני מנועים מסדרת 'מרקורי רייסינג' בנפח 9.0 ל' שמונה צילינדרים כפולי מגדשי-טורבו, המפיקים במצטבר כ-2,700 כ"ס. עוד הגדילה לעשות על ידי הגבלת אסטרטגית ההתקנה השגרתית, כך שהסירה תייצר פחות התנגדות לאוויר וכן תגזול פחות דלק ותדרוש פחות טיפולים תכופים.

המהירות המרבית שלה על המים אגב היא כ-200 קמ"ש שאולי אינם נשמעים מסעירים לעומת ה-338 קמ"ש של ה-SLS, אבל בתחומה היא נחשבת לאחת הספינות המתקדמות ביותר בעולם, בתודה ל-AMG כמובן.

ספינת מירוץ AMG. קבוצת סיגרט רייסינג 46'. אתר יצרן
ספינת מירוץ AMG. קבוצת סיגרט רייסינג 46'/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully