וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורצ'ילאגו חוגגת 4,000

18.2.2010 / 16:15

מכונית ה'על' האיטלקית מתקרבת לערוב ימיה והחברה מציינת את היחידה ה-4,000 שירדה מפס הייצור. הרוכש המאושר? מסין

4,000 מכוניות מדגם המורצי'לאגו הרכיבה למבורגיני במשך עשר שנים של פעילות. במונחים עממים אף אחד לא היה טורח להבחין בנתון איזוטרי כזה, אבל היות ומדובר ביצרנית ספורט טהרנית, המאורע חייב להיות מצוין בדרך רשמית. אי לכך, היצרנית האיטלקית החליטה לקראת החלפת המודל ש-4,000 זה מספר נוצץ דיו כדי לעצור ולהתרפק על התחושות, ולהלן התמונה המנציחה את הרגע ההיסטורי.

המכונית ה-4,000 הינה מגרסת ה-SV LP-670-4, אחת מתוך 350 יחידות בלבד שתרדנה מפס ההרכבה של החברה שבעיירה סנטה אגתה דה בולונז ונמצאת כיום בבעלות פולקסווגן. באחוריה של הלמבו השרירית שוכן מנוע רב-עוצמה בנפח 6.5 ל' המפיק מ-12 צילינדרים כ-670 כ"ס ומשגר אותה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות בלבד, ומייד מאפסן אותה בקרב מכוניות 'על' מוקצנות שתכנסנה לפנתיאון.

לאן הגיעה המכונית ה-4,000? לא לאירופה או ארה"ב כי אם לסין, שוק רווחי שצומח מידי שנה לממדי ענק ומאפיל על נתוני המכירות בארה"ב. מנתוני היצרנית עולה כי השוק הסיני מהווה רבע מסך המכירות העולמיות של למבורגיני, והיא נחשבת לאחת מיצרניות ה'על' הנמכרות ביותר במדינה האסייתית. חשוב לציין כי גם פרארי השכילה לנצל את הגאות בזירה הסינית ואף הציגה מהדורות מוגבלות ייחודיות אך ורק עבורה.

רק נזכיר לצורך העניין כי המכונית הקודמת שאכלסה בתחומה מנוע V12 הייתה הדיאבלו הזועמת, וממנה מכרה למבורגיני כ-38 אחוזים פחות לעומת המורצ'ילאגו בתקופה מסכמת של 11 שנים (כ-2,900 מכוניות). העתיד על כל פנים לא יחזיר את הדיבאלו וגם לא יחדש לעולם את המורצי'לאגו; למבורגיני מתכוננת לחשוף את היורשת שתכונה ג'וטה (JOTA) שכבר נמצאת על מסלולי המבחן באירופה, ובמקביל בודקת כיצד להטמיע לשורותיה מכונית 'על' היברידית, מבלי לפגוע במורשת המותג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully