וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוראדו חוזרת, על צג המחשב

24.2.2010 / 16:26

כיצד תראה פולקסווגן קוראדו מודרנית בצילה של השירוקו הנוכחית? עוד מעצב גרפי מנסה כוחו בעיצוב השראתי ושולח אותנו להיסטוריה

כשפולקסווגן חשפה את השירוקו המודרנית, נדמה היה כאילו הנוסטלגיה ערוכה לעשות קאמבק דרך כל החטיבות בקונצרן הגרמני; ללא הכנה מראש החלו דיאולוגים פתוחים על חיפושית חדשה שתחליף את הנוכחית, פורשה נדרכת להשיב שמות מהעבר וגם אודי חוזרת להתחלה עם ה-A1 הקטנה. כעת ומזווית שונה לגמרי, חושף מעצב בשם פטריק מקזרסקי (Patrick Moczarsky) את הקוראדו הממוחשבת בתקווה שאולי ימצא לה מקום פנוי בארסנל הנפוח של הקונצרן. אבל האם הופעתה מושכת מספיק כדי לייצר מחליפה?

בשביל לענות על השאלה הזאת, צריך לקפוץ שני עשורים אחורנית אל הקוראדו הראשונה. מכונית ספורטיבית ושרירית במרכב קופה, שיוצרה בין השנים 1988 ל-1995. בחזיתה שכנו מנועים בנפח שבין 1.8 ל' (אטמוספרי ומוגדש 'על') ל-2.9 ל' ו-2.8 ל' שמקורם מהגולף VR6 – עוד אגדה מוטורית בפני עצמה. שתי המכוניות אגב, שווקו בעבר בישראל כשהידועה בקרב סדרות הקוראדו הייתה ה-G60 שדחקה החוצה 160 כ"ס, ללא שיפורים. למרבה הצער, ימיה של הקוראדו היו ספורים מפאת מחירה הגבוה, וזאת על אף שזכתה לביקורות מצויינות לביצועיה על הכביש אפילו בימינו.

הקוראדו של מקזרסקי נראית כמו שכפול אבולוציוני של הקוראדו הישנה. הוא מתאר אותה כהעתק מדוייק למה שאמורה להיות הקוראדו מבית היצרן. "ככה היא צריכה להיראות, תחת המוטו – "הקוראדו החדשה, זמן להפרד מהבגדים הישנים". עוד הוא אומר כי הרכיבים החשובים לא נשכחו מאחור וכך לדוגמה מושתלת באחוריה של הקוראדו אותה כנף אווירודינמית כמו בדגם המקורי, וכן החישוקים הוגדלו ל-19 אינטש. הפרונט משלב בתי תאורה ארוכים ומלוכסנים בהתאם לגולף החדשה והפרופיל נמוך מאוד ורוכן.

בהנחה שכולנו היינו רוצים לראות אותה על הכביש, כל שנותר הוא לקוות כי פולקסווגן אולי תשקול בכל זאת להשיב אותה לחיים לצד השירוקו. "אנחנו מבינים, כמובן, שפולקסווגן לא תציג מכונית כזאת כעת", אומר המעצב. "אבל חייבים לפחות לדמיין כדי לא לשכוח שתמיד צריך לשאוף להביא לקהל מכוניות מעניינות". אי אפשר שלא להסכים איתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully