וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירים רוצים מכוניות נקיות

23.2.2010 / 13:36

מחקר חדש מגלה כי צעירים רוכשים במיטב כספם מכוניות חסכוניות ואקולוגיות אפילו במחיר הכיעור. עדיף כמובן שתהיינה חדשות

על מה חולמים הצעירים בכלי-הרכב שלהם? פוזה? ביצועים? אולי נוחות? מסתמן איפוא שהבחירות משתנות בהתאם לרוח הזמנים, כך על פי מחקר חברתי שערך מכון Deloitte בארה"ב. המחקר מצא כי צעירים בני 18 עד 30 המשתייכים לדור ה-Y, נותנים משקל רב יותר למכוניות חסכוניות בצריכת דלק וידידותיות יותר כלפי הסביבה, גם אם המחיר הריאלי לרכישה תובעני יותר.

המחקר הקיף כ-1,100 משתתפים בארה"ב ובאוסטרליה, והסיק כי למעלה מ-74 אחוזים מהם יקנו מכונית בעלת תכונות אקולוגיות. "זאת תכונה חשובה מאוד", כך מציין דני רזק מאנשי המכון שמוסיף בהמשך כי באוסטרליה השיקולים המרכזיים בקניית מכונית הם חסכון בדלק והשפעות סביבתית.

בין רכישת רכב משומש לרכב חדש, הנטייה באמריקה היא לבחור בכלי-רכב שעבר לפחות יד אחת במהלך חייו, מפאת המחיר הגמיש. אולם שם נראה כי 23 אחוזים מהציבור עדיין רוצה לקנות רכב פנאי גדול וזללן בדלק ללא התחשבות במשתנים אחרים. באוסטרליה התמונה דומה, אולם שם הנחקרים נחרצים יותר בדעותיהם וטוענים כי "חדש יותר, זה טוב יותר", ולכן אחוז ניכר, למעלה מ-65 אחוזים, יבחר במכונית חדשה לגמריי.

כשנשאלו הנחקרים באילו דרכים מלקטים אינפורמציה לפני קניית מכונית, אמרו כמעט כולם כי מתייעצים בפורומים, בלוגים, ברשתות חברתיות (פייסבוק), או מעלעלים באתרי חדשות רכב ומדריכים מקוונים. "עושה רושם שהקל הצעיר לא נחפז בהחלטותיו, ומכניס למשוואה את כל הנתונים הקיימים בכלי-התקשורת כדי לקבל החלטה נבונה", כך מציין רזק.

באוסטרליה פלח גילאים זה מהווה כ-25 אחוזים מכוח הקנייה ולכן חשיבותו גדולה מאוד. "טבעי שבגילאים צעירים תהיה להם מודעות גבוהה יותר לסביבה לנוכח החשיפה התקשורתית. זה לא מפתיע שהם בוחרים במכוניות בהן שיעור הזיהום הוא נמוך במיוחד", הוסיף נציג המכון.כיצד אתם פה בישראל בוחרים את המכונית שלכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully