וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל בונה על עתיד ירוק

21.2.2010 / 8:54

חושפת את ה-GT/E קונספט במרכב ספורטיבי המונע על ידי מערכת כלאיים שמקורה באמפרה. פני העתיד של היצרנית הגרמנית?

רכיב חשוף בצבע זהוב וסימול הלוגו הגרמני או הבריטי (ווקסהול). זה כל מה שחשפה אופל לפני כשבוע כטיזר למכונית הקונספט שלה לתערוכת ז'נבה. האיורים המוצגים כעת ממחישים את הפורמט המלא שיעלה לדוכנה בעוד פחות משבועיים, כשלראשונה היא מגלה את הכינוי הנבחר – פלקסטרים GT/E. המעצב הראשי של אופל מארק אדאמס, מכנה אותה "גרעין חדש של דגמי GT".

אורכה של מכונית הקונספט הוא כ-4.76 מ', רוחבה 1.87 מ' והתקרה מאוד נמוכה כצפוי ממרכב ספורטיבי - 1.31 מ'. בסיס הגלגלים כראוי למכונית טורינג, כ-2.90 מ' מרווחים מאוד. בהחלט מדובר מכונית גדולה ביחס למתחרות התיאורטיות שלה, אך קומפקטית דיה כדי להכנס אולי לייצור סדרתי בעתיד, כפי שמספרת חטיבת העיצוב. המכונית אמורה בתכליתה לשדר ולסמן את קווי המתאר העתידיים של אופל, לרבות מכוניות סלון ומשפחתיות גדולות, אולי אף מחליפה לאינסינייה ולאסטרה שהושקה לא מכבר ומי יודע, החזרת האומגה לשירות. על פניו היא מציגה חזות עממית והמקור להשראה היא האמפרה החשמלית, התאומה לשברולט וולט האמריקנית.

אבל לא רק הופעתה מזכירה את האמפרה, אלא גם מערכת האנרגיה המושאלת מהמשפחתית למקרה ושאלתם מה פשר האות E בשמה. השילוב אמנם מפולפל ומושך יותר בגין העיצוב, אולם המתכון זהה לחלוטין בהרכבתו. היא מאכלסת מנוע בנזין בנפח 1.4 ל' בעל 71 כ"ס ומערך חשמלי המזרים 161 כ"ס ו-37.7 קג"מ בעזרת סוללות ליתיום-יון הניתנות להטענה בתוך שלוש וחצי שעות משקע ביתי. גם ביצועים יש בתפריט וכאן מציינת אופל כי 100 קמ"ש מושגים בתוך כ-9 שניות ומהירותה המקסימלית כ-200 קמ"ש.

הפלקסטרים GT/E קונספט תעמוד במרכז העניינים במשכן אופל בתערוכה, מאחר והשנה אין במחסן חידושים גדולים זולת המיניוואן מריבה שחשיפתו התעכבה כמעט שלוש שנים. על כל פנים, באופל מקווים שהקהל יצליח לקבל מושג כלשהו כיצד תראנה מכוניות העתיד שלה, בהנחה שבחמש השנים הקרובות GM תשמור עליה מכל פגע.

אופל פלקסטרים GT/E קונספט. אתר יצרן
אופל פלקסטרים GT/E קונספט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully