וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנטלי סופר-קבריולה

24.2.2010 / 9:00

הסופרספורטס קבריולה היא המכונית הפתוחה המהירה ביותר בעולם. זה לא אומר שוויתרו על פינוקים, אולם הפעם הם בתפקיד משני

בנטלי חושפת לקראת תערוכת ז'נבה את ספינת הפאר השרירית, הקונטיננטל סופרספורטס, ללא הגג. אם הכותר GTC מרמז על משהו, זה מפני שאשתקד חשפה החברה הוותיקה את גרסת הקופה הקלאסית לסופר-קונטי, וכעת היא משלימה את האחווה האצילית עם פתוחת-הגג המהירה ביותר בעולם ובכלל המהירה בתולדות היצע הקבריולה של בנטלי כך מתברר, מאז הושקה הסדרה ב-1925.

בחזית הארוכה פועם מנוע בנזין בנפח 6.0 ל' כפול מגדשי טורבו ועתיר טכנולוגיה המעיר לחיים 12 צילינדרים כדי שיפיקו 630 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-81.6 קג"מ החל מ-2,800 סל"ד. התיבה המשודכת ליחידת ה'על' ההיסטרית היא מתוצרת ZF בעלת שישה הילוכים השוכנת בין היתר (להבדיל) בב.מ.וו ויונדאי ג'נסיס V8, וזאת חמושה במנגנון 'קוויקשיפט' המקצר את זמן העברת ההילוכים ב-50 אחוזים ואף מפחית את תצרוכת הדלק בשני אחוזים בודדים.

כמו במרכב הקופה, המכונית מוערכת מחדש דרך מתלים משופרים, היגוי מושחז, בלמים קרמים ומערכות יציבות משודרגות. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות, ל-162 קמ"ש ב-9.5 שניות והמהירות המרבית על הסקאלה היא 325 קמ"ש. מערכת ההזנה שלה מסוגלת לעכל הן בנזין רגיל, והן ביו-אתנול (E85) כחלק ממסגרת השקת המכונית כחלופה אקולוגית למכוניות ספורט-קבריולה בלתי-קונבנציונליות. בסיוע מרכיבים אלה היא מקצצת את פליטת ה-CO2 ב-70 אחוזים.

עושר הוא אלמנט טמוע ובלתי נפרד מבנטלי, אך התוספות לתקרה המתקפלת די סולידיות. אלה מתוחמות בלעדית למושבים עוטי סיבי פחמן ועור (21 ק"ג כל אחד), חומרי דיפון יקרי-ערך ואפשרות בחירה בין שלל מערכות סאונד משובחות. את גג הבד שנבחר על פני גג קשיח, מאפסנים בפרק זמן קצר יחסית שאינו עולה על כמה עשרות שניות לאחר משיכת המתג הרלוונטי, ורצוי לעשות את זה לפני ששוברים שיאי מהירות ובוחנים את סבלנותם של שוטרי התנועה.

המחיר לבנטלי הפתוחה עומד על כ-220 אלף יורו, שהם כ-1.2 מיליון שקלים לפני מסים. לא שיש טעם בכלל להזכיר את העלות המופרכת, כשבארץ קונים קבריולה עממיות אבל משאירים את הגג מעל הראשים ומפעילים את המזגן כדי להמלט מהחום הכבד.

בנטלי קונטיננטל סופרספורטס קבריולה. אתר יצרן
בנטלי קונטיננטל סופרספורטס קבריולה/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully