וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מונדאו מתחזקת

23.2.2010 / 8:22

המשפחתית הגדולה של פורד מתעדכנת במנוע מחוזק וחסכוני ותיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים. מתיחת פנים? עדיין לא

זו עדיין לא מתיחת פנים פורמלית למונדאו, את המהלך הזה פורד תשלוף מאוחר יותר, מתישהו אחרי שהפוקוס תכתיב את קווי המתאר החדשים לאירופה, לאחר שכבר נחשפה לפני כחודש בתצורתה עבור ארה"ב. לפי שעה, לתערוכת ז'נבה תגיע המשפחתית הגדולה בעיצוב הנוכחי ללא קוסמטיקה או אמצעי פינוק נוספים, אולם הושבחה במערכות שריריות ואקולוגיות, וזאת בטרם ילוטש הדגם מקצה לקצה בעוד מספר חודשים.

בקצה הדברים מעניקה פורד למונדאו את מנוע הטורבו אקו-בוסט החדש (TCSI), במקום יחידת ה-2.3 ל' הנוכחית (161 כ"ס), אשר נפחו עומד על 2.0 ל' והספקו על 203 כ"ס וכ-31 קג"מ. בהיצע הדיזל, גרסאות הטורבו 2.0 ל' (TDCI) תסתפקנה בהספקים של 115 ו-140 כ"ס, ובהמשך יחבור אליהן מנוע בעל 163 כ"ס.

הבשורה לבעלי המונדאו תהה התקנתה של תיבה רובוטית כפולת מצמד בת שישה יחסי העברה (Ford Powershift) בכל גרסאות המנוע, שתחליף את התיבה האוטומטית הקיימת. ביחד אמורים השילובים לעיל לקצץ את פליטת המזהמים במונדאו בשיעור ניכר וכן את זלילת הבנזין שתצומצם בין 10 ל-20 אחוזים לעומת המנוע היוצא, תלוי בגרסת האבזור והמרכב. במנוע הדיזל מדובר על ממוצע של כ-17.8 ק"מ לליטר סולר. הביצועים בוודאי יהיו טובים יותר ויחזקו את מעמדה של המונדאו בקרב המתחרות.

מחברת דלק מוטורס היבואנית לישראל נמסר כי תחילת שיווק המנוע ותיבת ההילוכים החדשים אצלנו צפוייה רק לשנה הבאה. עד אז, תעבור המשפחתית הגדולה גם מתיחת פנים של אמצע החיים כך שמדובר באפגריידינג משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully