וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן ספורט-אלגנט

22.2.2010 / 8:54

סיטרואן הופכת את רכב הפרימיום למכונית ספורט אגרסיבית במהדורה מוגבלת ל-1000 יחידות. מאחרייך מיני קופר S

אתר יצרן

(צילום ועריכה: יצרן)

בהשקת ה-DS3 בפריס לפני מספר שבועות, שאלתי מספר נציגים מטעם קונצרן PSA אם תקום גרסת קצה לפרימיום הקטנה של סיטרואן. הרוב השולט הביע הסתייגות ואמר "כרגע לא" או "תתכן גרסה כזו או אחרת", והיו כאלה שפשוט לא הבינו בשביל מה צריך דבר כזה. אז אחרי ששללו את הגישה הזאת על הסף, באה סיטרואן ובכל זאת משיקה גרסה מושחזת ל-DS3, מצויידת ב-200 כ"ס ובהופעה מתאימה לחובבי הז'אנר הקומפקטי הלוהט. VTS פרימיום?

נתחיל הפעם מהסוף ונציין שאם אתם רוצים לראות אותה על אמת, היא תערוך את בכורתה הרשמית בתערוכת הרכב בז'נבה בסמוך לשלל וריאציות אחרות למשפחת ה-DS, כמו ההיי-ריידר גבוהת הקומה שנחשפה בשבוע שעבר. מצד שני, היות ומדובר במהדורה מוגבלת מאוד לייצור – 1000 יחידות, הסיכוי לפגוש בה על אספלט באירופה קטן מאוד.

בהיבט הוויזואלי המטירה עליה סיטרואן חזות מסופחת לכינוי "רייסינג", לרבות שימוש בחישוקי סגסוגות קלי-משקל בקוטר 18 אינטש, חומרי חיפוי מסיבי פחמן בדלתות ודפיזור אחורי בולט - חלילה לטעות ולהניח שזו DS3 מהשורות המשפחתיות. תא הנוסעים משנה אך במעט את הסידור הקיים ונעזר במושבי הספורט הקיימים בהם הלפיתה לגוף מצויינת, וכן פסי צבע מיוחדים להטעמת האווירה.

על הנעת ה-DS3 רייסינג הופקדה יחידת הטורבו בנזין בנפח 1.6 ל' שהוזנקה בכ-30 אחוזים ל-200 כ"ס על ידי מהפך בתכונות מחשב ניהול המנוע. המומנט שודרג ב-15 אחוזים לכ-29.5 קג"מ והשידוך הינו לתיבה ידנית שישה הילוכים. מנוע שכזה לא מגיע לבדו למערכה, ועל כן סיטרואן השתילה ל-DS3 רייסינג מערכת מתלים מתקדמת והנמיכה את המרכב קלות, כשעל הבלימה אחראי סט בלמים חמוש בדיסקים מתאימים.

עוד מפי היצרנית נמסר כי מערכת ה-ESP תוכנתה בליברליות כך שהמכונית תוכל לנצל את השלדה בצורה אופטימלית ללא התערבות אלקטרונית מסרסת הנאה. ביצועים? את זה סיטרואן לא חושפת רשמית ומסתירה את האינפורמציה עבור 1000 הלקוחות שהמזל ישחק לטובתם. אך בהנחה שה-DS3 לה 155 כ"ס עושה זאת בפחות מ-7.5 שניות, סביר שלפחות שנייה אחת תקוזז בגלגולה של גרסת הרייסינג. תג המחיר אף הוא חסוי, אך לא נראה כי זה יהווה בעייה לרוכשים עת יחל השיווק במחצית השנייה של 2010.

סיטרואן DS3 רייסינג. אתר יצרן
1,000 חתיכות בלבד/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully