וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניטי, עכשיו גם בדיזל

22.2.2010 / 11:03

חטיבת הפאר של ניסאן תחמש את המשפחה במנועי דיזל V6 עתירי מומנט כשלב משלים להתפשטותה באירופה. בכורה בז'נבה

לראשונה בתולדותיו חושף מותג אינפיניטי מנוע טורבו-דיזל רב עוצמה – 3.0D. אם תהליך כגון זה היה נעשה בחיתוליה של החטיבה, החששות היו גודעים את החגיגה מיידית, מאחר והעשור שחלף והוא בלבד שינה את פניהן של לוגמות הסולר והפכן לנעימות וגמישות, להבדיל ממנועי האתמול המטרטרים.

מנוע ה-V6 החדש פותח כמיזם משותף באמצעות ניסאן ורנו במפעל הצרפתי בפריס, תוך מטרה גלובלית שתעניק לכל אחת מהן אופציה נוספת על המדף ולפיכך תגדיל את מכסת הייצור. המנועים ייכנסו לשורותיה של אינפיניטי החל בסדרות הפנאי EX ו-FX, לסלון G קופה וסדאן, וכלה במכונית הפאר המחודשת לסדרה M שהושקה בארה"ב לפני מספר חודשים ותגיע לישראל בעתיד הקרוב.

בהקצאת הטכנולוגיה דרשה אינפינטי שהמנוע יעמוד על פי הנחיות החטיבה, כלומר שיהיה מוטה כלפי ביצועים, שעה שהיבטי החסכון והסביבה פחות עיקריים בשלב זה. בתחילת הפרויקט נשקל השימוש במנוע V8 על פני יחידת V6, אך בשל הפצת המכונית בריבוי שווקים, הוחלט כי מנוע בינוני בנפחו תפור היטב לכל המישורים. אינפינטי אף מציינת כי המנוע עבר מסכת מבחנים מתישה של למעלה מ-1.2 מיליון ק"מ ו-12 אלף שעות באקלים משתנה כדי לבחון את עמידותו.

נפח המנוע יעמוד על 3.0 ל', שינשמו דרך מגדש טורבו ומצנן ביניים וישתו דרך טכנולוגיית מסילה משותפת. ההספק המופק מהיחידה יעמוד על 238 כ"ס ו-55.8 קג"מ החל מ-1,750 סל"ד, ומותאם הן להנעה כפולה והן להנעה קדמית. התמסורת האוטומטית תהה מהדור האחרון של אינפינטי המצויידת בשבעה יחסי העברה וחוזקה במכלליה על מנת לעמוד בעומסי המומנט הגדושים הנשלחים מהחזית.

הביצועים חזויים להיות טובים מאוד בכל ההיצע (אין מידע רשמי עדיין) על פי המורשת בת 20 השנים. עוד עולה כי תצרוכת הדלק תניב כ-11 ק"מ לליטר סולר בכל הדגמים, ושיעור פליטת ה-C02 יהיה כ-224 גק"מ.

סדרת הדיזל של אינפיניטי תוצג באופן רשמי בז'נבה, שנה וחצי אחרי כניסת המותג לאירופה. היבואנית לישראל קרסו מוטורס מוסרת לוואלה! רכב כי נבדקת אפשרות הייבוא מול היצרנית ואם אכן זה יקרה, צפויות לוגמות הסולר של אינפיניטי להגיע אלינו בקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully