וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-CLS הבאה

21.2.2010 / 15:16

מרצדס תחשוף בתערוכת ז'נבה קדימון לדור הבא למכונית הקופה המסחררת CLS, כ-F800 קונספט. על הכביש ב-2013

מרצדס תציג בתערוכת ז'נבה את ה-F800 קונספט, קדימון לדור הבא של הסדאן-קופה CLS. פרט להיות הקונספט אינדיקציה מובנת כיצד תיראנה מכוניות העתיד של היצרנית מגרמניה, היא חמושה בסוללת יכולות טכנולוגיות מתקדמות עם שימוש כביר בחומרים קלים ומערכות התראה מתוחכמות.

התבוננות טרם הבכורה מאותת על קרבה מיידית ל-SLS AMG. קרוב לוודאי שהמשולש הכסוף המוטמע בשבכה יוצנע בדגם הסדרתי, שכן מדובר כרגע במכונית ראווה לצרכי המחשה. הקווים מאוד דומים ל-CLS הראשונה, ומאחדים את הקורה האחורית בגלישה אל תא המטען והירכיים ובהמשך מצטרפים עד קשתות הגלגלים. המבנה שומר על הבעה דמוית קופה עם ארבע דלתות וידיות פתיחה נסתרות בצד החלון האחורי, המהווים אבולוציה בין דור אחד לממשיכו.

בהיצע הקונספט מותקנות שתי אופציות להינע – אחת על טהרת החשמל לה 136 כ"ס או יחידה משוכללת מושתת על מנוע בנזין V6 המייצר 300 כ"ס פלוס, בזיווג למערכת היברידית המפיקה עוד 109 כ"ס. האנרגיה מוצאה מסוללות ליתיום-יון קטנות-ממדים אותן ניתן להטעין בטכנולוגית "שקע-תקע" מכל שטקר ביתי פשוט ובפרק זמן שאינו עולה על 7 שעות. טווח הנסיעה על ההייבריד מוגבל ל-28 ק"מ והמהירות המרבית ל-120 קמ"ש לערך. שילוב ההזנה במלוא העוצמה (הייבריד+בנזין) גורף מיאוץ ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות ו-250 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית.

טכנולוגיות ההנעה מהוות חלק אינטגרלי מהקונספט, אך כאן מגלה מרצדס צמד מערכות חדשות שתכנסנה לשימוש מלא כבר ב-2011. הראשונה היא לא יותר מאשר מערך משודרג למנגנון ה-Distronic Plus המופעל על ידי בקרת השיוט ומגבה את כוח הבלימה על ידי ה- Brake Assist. השיפור בא לידי ביטוי על ידי מערכת אוטומטית השומרת על הנתיב הנכון במהירות של עד 50 קמ"ש ללא עזרת הנהג.

המערכת השנייה רחוקה יותר מייצור סדרתי, אולם שורשיה במערך ההגנה המרשים והאקטיבי – Pre-Safe. במקום להסתמך על ראייה מוגבלת סביב המכונית להגנה על הנוסעים מפני תאונות, הדור החדש כולל ראייה היקפית ב-360 מעלות. לא רק שהיא רואה את הכול, היא גם פועלת בזמן; חיישנים מורכבים מזהים אפשרות לתאונת חזית-אחור, ובולמים את המכונית במהירות של 600 מילישניות תוך חישוב המרחק כך שלא תתנגשו בכלי-רכב לפניכם.

ה-F800 היא רק קצה הקרחון בתוך שלל פיתוחים טריים שתחשוף מרצדס בתערוכת הרכב בז'נבה. אחדים מהם אף הושקו לא מכבר, ביניהם נמנה גם את כלי-הרכב לסדרת תאי הדלק והאנרגיה החלופית ה-F CELL, ומכוניות חדשות שתגענה לשווקים בין 2011 ל-2012. ה-CLS תצא לכבישים בעוד פחות משלוש שנים.

מרצדס F800 קונספט. אתר יצרן
מרצדס F800 קונספט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully