וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הינשוף צדק, השופט לא

ירון אדרי

22.2.2010 / 16:10

בית המשפט לתעבורה הקל עם נהג שיכור, בית המשפט המחוזי החמיר. "מרווח שיקול הדעת של השופט בבואו לגזור את עונשו של נאשם מצטמצם"

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר שנתיים שלילה בפועל ושישה חודשים על תנאי לשלוש שנים לנהג שנתפס נוהג בגילופין. בכך קיבל השופט משה רביד את ערעור המדינה על גזר דין קודם שניתן ביום ה-15 ביולי 2009 על ידי השופט ד"ר אברהם טננבאום בבית המשפט לתעבורה בירושלים.

הנהג אנדריי גורייב נתפס כשבדמו 510 מיקרוגרם, יותר מכפול מהרמה המקסימלית המותרת על פי תקנות התעבורה. השופט טננבאום בשבתו בבית המשפט לתעבורה גזר עליו שישה חודשי פסילה בפועל ו-250 שעות עבודות שירות, עונש קל מידי לדעת המדינה שערערה על כך, בעיקר לנוכח עונש המינימום הקבוע בחוק ועומד על שנתיים פסילה בפועל ולנוכח הרשעות קודמות של גורייב. כך בדיוק סבר גם השופט רביד שבפסק הדין ציין כי "הלכה פסוקה היא, שכאשר המחוקק קובע עונש מינימום הוא בא להשמיענו כי מרווח שיקול הדעת של השופט בבואו לגזור את עונשו של נאשם מצטמצם".

עוד בפסק הדין מטיל השופט רביד ביקורת על החלטת עמיתו, שלדבריו סטה מעונשי המינימום. "בנסיבות המקרה דנן שב בית משפט קמא (כב' השופט ד"ר א' טננבאום) והתעלם מפסיקתו העקבית של בית המשפט העליון". עוד בהמשך דבריו ציין השופט רביד כי "יש להחמיר בענישה בעבירות של נהיגה בשכרות על-מנת להרתיע נהגים המסכנים חיי אדם בכבישי הארץ".

יחד עם זאת, לא נענה רביד לבקשת המדינה במלואה לאחר שביקשה עונש פסילה לזמן ארוך יותר מהמינימום הקבוע בחוק וקנס כספי. יש לציין כי גורייב נתפס נוהג בגילופין יום לאחר האזכרה לבנו המנוח, שנהרג בתאונת דרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully