וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: אודי RS5

23.2.2010 / 10:14

אודי משחרת לטרף עם גרסת העל לקופה הספורטיבית במשפחת ה-A5. האם 450 כ"ס ממנוע V8 יכולים לאיים על ה-M3?

אודי תחשוף בתערוכת הרכב בז'נבה את האודי RS5 קופה, דור ההמשך ל-RS4 ותוצר ישיר לסדרת ה-A5. כמו בכל מאבקי הדורות המתמודדות הספורטיביות דרוכות לסיבוב נוסף, ומסתמן שהפעם עקומת הכוח מתפרעת בלי הבחנה. המתחרות הישירות שלה תהיינה כמובן הב.מ.וו M3 ממינכן, ומרצדס על בריאותיה הספורטיביות מסדנת AMG.

האודי RS5 קופה חמושה במנוע בנזין V8 בנפח 4.2 ל' המייצר 450 כ"ס ב-8,200 סל"ד, קרוב משפחה ישיר למנוע ה-R8. כמו ב.מ.וו, אודי בוחרת להשאיר את מנוע ה-V8 שלה משוחרר מכל גדישות, על אף שכמעט כל הקונצרן לובש מפוח כזה או אחר על הפרונט. ליחידה זו מומנט שופע ונמרץ של כ-44.5 קג"מ בין 4,000 ל-6,000 סל"ד.

הסחיפה נשלחת אל כל הגלגלים (קוואטרו) כאשר תיבת ההילוכים הרובוטית לה 7 יחסי העברה (אין גיר ידני) מסוגלת לתרגם כמעט 85 אחוזים מהכוח לסרן האחורי או לחילופין, 70 אחוזים לסרן הקדמי בסיוע מנגנון נעילה לתיבה ודיפרנציאל מוגבל החלקה. הביצועים על הכביש טעונים לשיגור מהמקום ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ועד מהירות של 250 קמ"ש המוגבלת על ידי האלקטרוניקה.

מבחינה חיצונית מובדלת ה-RS5 מבנות ביתה על ידי מראה אגרסיבי יותר בחזיתה וגובה מופחת בכמה ס"מ זעומים. על דלת תא המטען מושתלת כנף אלקטרונית (בלעדי ל-RS5) לסיוע לאחיזה במהירות שבין 90 ל-120 קמ"ש, בעוד על הבלימה הופקד סט בילום קרמי מלא. עוד על המפלס הקוסמטי חישוקים בקוטר 19 או 20 אינטש והטבעות תדמיתיות בתוך תא הנוסעים להכלאת האווירה הספורטיבית.

בשורותיה של ה-A5 ישנן שתי ואריאציות ספורטיביות בדמותן של ה-S5 קופה וקבריולה. אולם עולה כי אודי נערכת לשלוף מהן את מנועי ה-V8 לטובת מנועי V6 חסכוניים מוגדשי-'על'. מכאן שה-RS5 תהיה למעשה המכונית החזקה ביותר של אודי בסדרות הקופה ספורט האלגנטיות, שעה שמחירה יעמוד על כ-77 אלף יורו, שהם כ-430 אלף שקלים לפני מסים. המכונית כאמור תחשף בז'נבה ואלינו היא תגיע באפריל כפי שנמסר לנו מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. עלותה הרשמית בארץ תפורסם בסמוך להשקתה המקומית.

אודי RS5. אתר יצרן
אודי RS5/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully