וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נווארה ופת'פיינדר מתחדשים

23.2.2010 / 13:39

ניסאן חושפת מתיחת פנים לרכב השטח והטנדר הקשוחים. על הפרק שדרוג חיוני לתא הנוסעים ומנועים חדשים

ניסאן נווארה וניסאן פת'פיינדר זוכים למתיחת פנים מרעננת לקראת תערוכת הרכב בז'נבה. הצמד היפני יושב בפועל על אותה פלטפורמה (F, המשמשת בין היתר גם את אינפיניטי) וכך גם סדרות המנועים המשותפות. אולם כעת עם תחילתו של עשור חדש, הגיע הזמן למקצה שדרוגים מתבקש.

העיצוב החיצוני לא התהפך בצורה יוצאת-דופן. עדכון עדין נעשה לשבכה הקדמית ולקשתות הגלגלים וכן לפגושים המעוגלים המקנים לשניים הופעה ספורטיבית מבעבר. בתי תאורה גדולים גם הם כחלק ממסכת השינויים, אולם נראה כי אלו יעשו יותר חסד עם הפת'פיינדר המאופיין במראה קומפקטי לעומת רכב העבודה נווארה. חישוקים בקוטר 16 אינטש יתרמו לאפקט באולם התצוגה ו-17 אינטש עבור הדגם הבכיר בתמורה לתוספת תשלום.

תא הנוסעים זהה בשני הדגמים, אך הפת'פיינדר מתוקף מעמדו מושך יותר עניין למשפחות ולכן מפרטו עשיר. כל איכות הרכיבים עלתה חצי מדרגה תוך עטיית חיפויים חדשים למושבים, לדיפוני הדלתות וליטוש מרקם המתגים והפינישים הקטנים מסביב. כך לדוגמה מפרסמת ניסאן שהנוסעים ירגישו יותר "בבית" בגין בדים רכים יותר ומלטפים. תוספות אופציונאליות בדגמים הבכירים תהיינה מגביל מהירות בבקרת השיוט, עיטורי כרום בלוח המחוונים ותיבת ההילוכים ובקרות מולטימדיה, תלוי בשוק היעד של הדגם.

היצע המנועים מקבל לשורותיו שני מנועים חדשים. נכון יותר לקבוע שהאחד חדש והשני מחודש. הפת'פיינדר מצוייד במנוע טורבו-דיזל V6פרי פיתוח רנו-ניסאן בנפח 3.0 ל', המייצר 228 כ"ס ו-56.1 קג"מ בתחום שבין 1,700 ל-2,500 סל"ד כאשר 51 קג"מ זמינים כבר ב-1,500 סל"ד. מנוע זה מאפשר לרכב השטח לגרור 3,500 ק"ג או 3,000 עבור הטנדר.

למנוע השני מופחת הכוח נפח של 2.5 ל' דרך 4 צילינדרים (Dci) הסוחט מתחומיו 188 כ"ס המהווים עליה של כ-17 כ"ס לעומת הדגם הקודם. עוד גמישות לאורך הרצועה ניתנת תודות להוספה של 4.8 קג"מ בחזית המאפשרים יכולת תגובה זריזה מהמצערת ויציאה מהירה מהמקום. ניסאן התקינה במערכות המנוע טכנולוגיות לשיפור היחסים עם הטבע כך שצריכת הדלק תניב במנוע זה כ-11.8 ק"מ לליטר סולר ושיעור ה-CO2 כ-224 גק"מ, צניחה של 40 גק"מ מהדור היוצא.

הפת'פיינדר והנווארה יערכו את בכורתם בתערוכת הרכב בז'נבה ואולי אף יגיעו לתערוכת ניו-יורק חודש לאחר מכן בשל ייחוסם גם לשוק האמריקני. מהיבואנית לישראל קרסו מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי שני הדגמים המחודשים יגיעו אלינו בחודש אפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully