וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס מתחשמלת ומחשמלת

27.2.2010 / 12:18

תחשוף בז'נבה פלטפורמה עבור מכונית עירונית חשמלית משותפת לבעלת הבית פרוטון. האוורה תגיע כהיברידית

כל העולם מזהה את לוטוס על פי סימן ההיכר – מכוניות ספורטיביות מופלאות. בשנה האחרונה השורות נמתחו (אליס), התחדשו (אוורה), ציינו בקטן טקסים סמליים בלוח השנה מעברה בספורט המוטורי (אקסיג' 72) ואפילו המנכ"ל הוותיק (מייק קימברלי) פרש בעל כורחו ופינה מקומו לדני בהר השאפתן. ואם כל זה לא מספיק, שמה נרתם לטובת קבוצה חדשה בסבב מירוצי הפורמולה 1.

בתערוכת הרכב בז'נבה תחשוף לוטוס פן אחר שלה, בו היא עוסקת בתקופה זו בשיתוף פרוטון, בעלת הבית שלה ממלזיה. על הבמה תוצג מכונית קונספט זעירה, מונעת על ידי יחידת כוח היברידית הכוללת מנוע בעירה ומנגנון חשמלי.

התמונה המוצגת כאן ממחישה את התבנית (פלטפורמה) להגשמת המכונית ההיברידית. לוטוס טוענת לשיתוף פעולה שמן עם פרוטון, אולם רומזת בגלוי שהיא תכניס אותה לשימוש נרחב יותר בעתיד לא בלבד עבור המלזית ואף תנסה להביא לכבישים רודסטר חורגת לטסלה האמריקנית שפותחה על שלדת האליס הוותיקה.

לקונפסט מנוע בנפח 1.2 ל'. זוהי יחידה מתוחכמת המותאמת לסדרות כלאיים (תדלוף בעתיד לכוון יגואר XJ היברידית) ולה שלושה צילינדרים צנועים המפיקים כ-48 כ"ס ו-11 קג"מ. במקרה של הפרוטון הקטנה, המנוע מגבה באופן שוטף את הסוללות ומונע התשת כוחן. אולם, בהנחה שהדבר בלתי נמנע, ניתן להטעינן מכל שקע AC רגיל המותקן בבתים פרטיים כשזמן הטעינה לא אורך יותר משעתיים וחצי.

על פי בכירי לוטוס בריטניה מדובר ברעיון מהפכני, אך מסתמן שהוא מתמקד בעיקר במינוף הפלטפורמה עבורה ופחות לפרוטון שכבר מצויידת במספר דגמים אקולוגיים הנמצאים בשימוש מסחרי.

משכנע יותר לשמוע שבאמצעים אקלוגיים תגיע גם האוורה המוערכת לתערוכת ז'נבה, הפעם בפורמט היבירידי מלא המכונה 414E. בקנה היא תחזיק מעל 400 כ"ס, והיא תסתכל למכוניות כמו פיסקר קארמה ודומותיה ישר בלבן של העיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully