וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אופנוע, לא מכונית

ירון אדרי

24.2.2010 / 11:43

הונדה תציג בתערוכת ז'נבה את ה-3R-C קונספט, סוג של הכלאה בין מכונית עירונית לאופנוע חשמלי. לא מיועדת להגיע לייצור סדרתי

זה לא משנה איזה מנוע יש בפנים – טורבו-בנזין או דיזל, היברידי או חשמלי מלא או אפילו תא דלק מימני – לרוב יקבל כלי הרכב ארבע גלגלים וגג. בתערוכת ז'נבה משנה הונדה במעט את הקונספציה עם כלי משולש גלגלים שמציעה החטיבה האירופית, אשר יעזור לה לבדל את עצמה במעט מהמתחרות. למען האמת, עדיין לא החלטנו אם מדובר במכונית או בכלל באופנוע ולא רק בגלל הגלגלים שמגיעים מהעולם הדו-גלגלי.

ה-3R-C קונספט נושאת בקירבה מנוע חשמלי כמובן, וממדיה הסופר קומפקטיים מייעדים אותה לתחומי הכרך כמעט באופן בלעדי. הונדה שואפת להיות אחת ממכתיבות התנועה האורבנית בעתיד, ואין דרך טובה מזו לקבוע עוד סטנדרט לתחבורה עירונית ירוקה. המנוע החשמלי מוזן מסוללות השוכנות בתחתית המרכב, מה שאמור לתרום להנמכת מרכז הכובד למינימום האפשרי כדי לשפר את היציבות ולעזור קצת ליכולות הדינמיות.

העיצוב של הקונספט מלפנים שומר במעט על הקו העכשווי של הונדה עד כמה שניתן, כשהכי קרובה אליה היא ה-CR-Z, הקופה ההיברידית החדשה שתוצג אף היא בז'נבה. מהגריל הטרפזי הקטן מתעגל המרכב כלפי מעלה לכדי חופת זכוכית עגלגלה השומרת עליה בעת שהיא עומדת בדד בחנייה. בזמן הנסיעה, מתרוממת החופה ויוצרת מגן רוח לנהג/רוכב כפי שניתן לראות בתמונה. בין הגריל לחופה מוחבא תא מטען קטן ננעל, לשים איזה פאוץ' או קסדה.

בעניין הבטיחות, הונדה מציינת כי הגלגלים החורגים מגבולות המרכב, התפיחה האורכית בין הגלגלים מלפנים לגלגל האחורי והדלתות, אמורים להציע מרווח ביטחון למשתמש במקרה של תאונה. כמו כן, בעת השימוש מומלץ מאוד לשים קסדה על הראש. הגנה מפני גשם אין כל כך, אבל הרי גם לרוכבים על שניים אין גג שיגן אליהם כך שאין כאן כל בעייה. להיפך, לפחות ה-3R-C יציבה הרבה יותר מכל כלי דו גלגלי אחר שעשוי בקלות להחליק.

הונדה 3R-C קונספט (2010). אתר יצרן
הונדה 3R-C קונספט (2010)/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully