וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: פורשה קאיין חדש

25.2.2010 / 13:21

דור חדש לפורשה קאיין. לראשונה יוצע עם מערכת הנעה היברידית ותכונות חסכוניות בדלק. אצלנו במחצית השנה

פורשה קאיין סוף כל סוף מתחדש, וזה קורה רגע לא מאוחר מידי, ממש לקראת תערוכת הרכב בשוויץ. רכב הפנאי יטעם את מזגה הצורני של הפנמרה הסלונית, וישלב בפעם הראשונה באופן סדרתי ורשמי מנוע היברידי רב-עוצמה. פורשה תולה בו תקוות רבות, מאחר והוא נחשב לאחד מכלי-הרכב הנמכרים ביותר של החברה הספורטיבית (כיום בבעלותה של פולקסווגן). מאז הושק מכרה ממנו היצרנית הספורטיבית כ-300 אלף יחידות בקירוב. מרבית דגמיו משגשגים בארה"ב כמובן.

במידה ניכרת ממשיך הקאיין להשתמש בבסיס הקיים ובמסגרת מתיחת הפנים שונה הסגנון הוויזואלי לזה המעוגל והמעודן כפי שמוקרן בפנמרה וב-911. הוא ארוך ורחב יותר מהדור הראשון במילימטרים ספורים בכל ממד, והן קל ממנו תודות לשימוש בחומרי אלומיניום בדפנות הפנים והחוץ, לרבות על מכסה המנוע והדלתות. פרטים על שינויים בתא הנוסעים לא פורטו אך דומה כי זה יישאר במתכונת הנוכחית ללא הבדלים משמעותיים, אם כי תתכן חלוקה בין רמות המפרט שתפצל קלות את הופעת הקוסנולה המרכזית.

פחות משקל, יותר טכנולוגיה, פחות דלק

מבחינת מנועים ופיתוח יציג הקאיין קידמת דרך בכל הרבדים. פורשה מציינת הטמעת סוללת טכנולוגיות מתוחכמות עבורו לשיפור יכולותיו ויחסיו עם הכביש ומעבר לשם. אחת מהן תהה כאמור הפחתת משקלו באחוזים לא פעוטים (180 ק"ג), המרכזית - תמסורת בת שמונה יחסי העברה (S-טרוניק). עוד מצדדי ההמצאות מערכות קירור וחימום משופרות, מנגנון 'עצור וסע' להפחתת תצרוכת הדלק וממשקי תקשורת מגוונים.

להוציא מנוע ההיבריד החדש, כל המנועים הנוכחיים ילגמו סולר ובנזין כסדרם. החל מ-V6 בנפח 3.6 ל' המנפק 333 כ"ס, לקאיין S 4.8 ל' V8 לו הספק של 400 כ"ס, וכלה בגרסת הקצה הסוחטת מקרביה קרוב ל-500 כ"ס משני מגדשי-טורבו משודכים לשמונה צילינדרים. מנוע הטורבו דיזל V6 השנוי במחלוקת יופחת בזלילת האנרגיה וישגר לכל הגלגלים כ-240 כ"ס ויצרוך כ-13 ק"מ לליטר סולר בנסיעה ממוצעת. מנועי הבנזין יפחיתו את השימוש בדלק בכ-20 אחוזים בכל ההיצע.

הקאיין הייבריד S הוא המצטרף המעניין לשורותיה של היצרנית משטוטגרט, ועל אף השמועות כי הפנמרה המשונה הייתה צריכה להכליא חשמל ובנזין לפניו, נראה כי הפופולאריות שלו הטתה את הכף לטובתו. הוא משתמש בשילוב המוכר של מנוע בערה ומנוע חשמלי תוך שימוש ברצועת כוח מגוונת שאת מחצית אונה ויותר מקבלת כבר מ-1,000 סל"ד.

מנוע בנזין מוגדש ומנוע חשמלי יחד

פורשה שילבה בהיבט ההיברידי מנוע בנזין V6 מוגדש-על בנפח 3.0 ל' בעל הספק של 333 כ"ס. אליו זווג מנוע חשמלי המעלה את העוצמה בעוד כ-50 כ"ס לערך, מה שטוען לטווח אנרגטי שפורט על למעלה מ-380 כ"ס ו-59.5 קג"מ. את המרץ הוא מקבל מסוללות לית'יום יון, וכן הוא מסוגל לנוע על טהרת החשמל למהירות שאינה עולה על 60 קמ"ש. פטנט נשלט על ידי מחשב המנוע ההיברידי מאפשר לנתק את יחידת ה-V6 הודות למצמד בין מנוע הבנזין לסקטור ההיברידי, ולפיכך ניתן במהירות של עד 156 קמ"ש "לגלוש" על המנוע החשמלי.

בממוצע, יצרוך הקאיין כ-12 ק"מ לליטר בשילוב מלא, ויפלוט לאוויר כ-193 גק"מ. הוא יהיה היקר ביותר בהיצע הקאיין (פרט לטורבו הקיצונית) כשמחירו באירופה צפוי לדרוש מהרוכשים כ-80 אלף יורו, שהם כ-450 אלף שקלים לפני מיסים מקומיים. בכורה לקאיין תיערך בתערוכת הרכב בז'נבה, כאשר לישראל יגיע הדגם החדש כולל תבנית ההיבריד החדשה במחצית השנה הנוכחית. מחירים יפורסמו לו בקרוב, כך מסרה היבואנית מ.ס.י מבית 'מכשירי תנועה'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully