וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בווארית לכבודה הבכירה

9.3.2010 / 9:02

מה קורה כשסדנת G פאוור מתלבשת על ספינת הדגל של ב.מ.וו, ומלבישה אותה ככריש טורף מהאוקיינוס? המציאות עולה על הדמיון

בכירי ב.מ.וו שבעי רצון. מצד אחד יש להם את חטיבה M שמייצרת עבורם ולמען הקהילה מפלצות אנרגיה מחוננות, ומצד שני באות סדנאות השיפורים וזורעות דרך הסמטה האחורית נוסחאות לרכבי על משודרגים טכנולוגית. הפעם אנו פוגשים בסדנת G פאוור, והנקודה המעניינת לסקירה היא מערכת שיפורים שערכה הסדנה הגרמנית עבור הכבודה ולהלן התוצאה - ב.מ.וו 760 'סטורם' אדישן, סערה בלימוזינת פאר.

הסדנה תגיש את החבילה השרירית לשתי הגרסאות, כלומר תהיה אפשרות שדרוג מורחבת גם לארוכת בסיס הגלגלים 760iL. הטכנאים המיומנים של הסדנה ביצעו שלל תמורות במערכת ניהול המנוע, סעפות היניקה והפליטה, הפילטרים, וכמובן שלא שכחו לשפצר למכביר את צמד מגדשי-העל, כך שמעתה עולה יחס הגדישה מ-0.5 באר ל-0.9 באר.

מנוע ה-6.0 ל' V12 של ה-760 תורם כדרך קבע מהיצרן כ-544 כ"ס לסרן האחורי. אבל בשביל G פאוור זה גורנישט. אי לזאת דחקה במכללי המנוע לסחוט מתריסר הצילינדרים כ-725 כ"ס ב-5,500 סל"ד, ושיפרה את נתון המומנט ל-101.4 קג"מ (76 במקור). העוצמה משודרת לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה מתוגברת לעמידה בעומסים גדולים.

למרות שה-760 טרם הסתערה על אספלט לצרכי בדיקה או מבחן ראשוני, G פאוור טוענת שהיא שביכולתה להגיע בקלילות ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות. עוד בין תכונותיה הרבות לסחוף את המכונית ל-200 קמ"ש ב-11.9 שניות בלבד, וזאת היא עושה בדרך למהירות מרבית שעוברת את גבולות ה-345 קמ"ש! טוב אם כך שמערכת המתלים הונמכה ב-30 מילימטרים והבודי קיט עמוס רכיבים אווירודינמיים כשחלקים ממנו עשויים קוולאר וסיבי פחמן.

ה-G פאוור מיועדת בראש ובראשונה לארה"ב, שם מוצאת הסדנה את מרבית הנהגים המשוגעים כנראה. היא תייצר את הב.מ.וו המשופרת במספרים מוגבלים מאוד, ככל הידוע פחות מ-12 יחידות. עלותו של הקיט יחל ב-365 אלף יורו (כשני מיליון שקלים) ל-760 הרגילה, ואילו ארוכת בסיס הגלגלים דורשת 10 אלפים יורו נוספים. נהג פרטי אגב אינו כלול במחיר, אבל מי בכלל ייתן לו לתפוס את מושב הנהג עם סופה שכזו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully