וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס במתכון אירופי

28.2.2010 / 9:08

הקומפקטית ההיברידית CT200h של לקסוס חמושה בהופעה משפחתית ומנוע כלאיים סדרתי מהפריוס. אצלנו בקרוב

אחד מעמודי התווך של ענף הרכב באירופה הוא סגמנט המכוניות הקומפקטיות, ושנתיים לאחר הגעתה ליבשת מציעה גם לקסוס את גרסתה. אשתקד הציגה חטיבת היוקרה של טויוטה דגם רעיוני המכונה LF-CH כאב-טיפוס למכונית קומפקטית פרימיום, שמגיעה כעת בגרסתה הסדרתית – CT200h, לעימות ישיר מול אודי וב.מ.וו.

הקומפקטית עוצבה על פי השפה האירופית, ומשם הדמיון הוויזואלי לכל הקולקציה העכשווית אולם לא ידוע כרגע אם תופעל גם בגרסת שלוש דלתות מהוקצעת. מידותיה הרשמיות הן כשל אוריס והפלטפורמה הטכנולוגית מיוחסת לגרסה ההיברידית של העממית הקומפקטית שתוצג אף היא בז'נבה. אורכה כ-4.3 מ', רוחבה כ-1.76 מ', בסיס הגלגלים 2.60 מ' וגובהה 1.43 מ'. תא המטען מאכלס נפח של 345 ל' עד 700 ל' בקיפול המושבים. עוד מסתמן כי לקסוס תוכל להפיק כלי-רכב נוספים מה-CT, כולל רכב פנאי קומפקטי והיברידי שיתברג תחת ה-RX.

את ה-CT200h מציידת לקסוס במנוע ההיברידי של הפריוס דור 3 משודך לתיבה רציפה. נפחו עומד על 1.8 ל' והוא מייצר כ-98 כ"ס לבדו או 134 כ"ס כשהיחידה החשמלית (סוללות ניקל-מטאל) נכנסת לתפקוד מקסימלי. אלא שמדובר במספרים מאכזבים לאור העובדה שלקסוס מכוונת לדו-קרב ראשון מסוגו בקבוצה תחרותית ומסתפקת בעוצמה מצומצמת שמקורה במכונית משפחתית חסרת מחץ.

נתוני ביצועים לקסוס ממאנת לפרסם ובמקום זאת היא כן מגבה כמו בכל תהליך לידה את מגוון הטכנולוגיות השוכנות בתא הנוסעים. כך בין היתר התקינה את בורר הנהיגה הסלקטיבי לו 4 מצבים שונים – חסכון, נורמל, ספורט (משפיע על ההיגוי ותגובת המתלים) ומצב EV המאפשר לנסוע על המנוע החשמלי לטווח של 1.8 ק"מ במהירות שאינה עולה על 50 קמ"ש.

שיווק הלקסוס CT200h האירופה צפוי להתחיל מתישהו אחרי סגירת שערי תערוכת ז'נבה, ואצלנו תנחת הקומפקטית בראשית 2011 כפי שנמסר מהיבואנית 'לקס מוטור'. אז גם נוכל לדעת כמה משמעותית המהפכה במכונית הקטנה הראשונה שלה.

לקסוס CT200h. אתר יצרן
לקסוס CT200h/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully