וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו בסלון האקולוגי

28.2.2010 / 11:11

תחשוף בז'נבה את סדרה 5 החדשה מונעת על ידי מערכת הזנה היברידית המפיקה כ-350 כ"ס וצורכת דלק במתינות

אתר יצרן

(צילום ועריכה: יצרן)

לב.מ.וו יש קטגוריה עצמאית למכוניות אקולוגיות – 'אקטיב-הייבריד'. אחרי שחשפה את סדרה 7 במסגרת הירוקה וכן את רכב הפנאי X6 לאחרונה, פונה הגרמניה לאמצע הדרך ומשלימה את היצע הדגמים שלה ל-2010 עם הדור האחרון למיזם – סדרה 5. האם מכאן תזלוג הטכנולוגיה גם לסדרות 3 ו-1?

הדמיון הוויזואלי בינה לבין סדרה 5 מתחיל ונגמר בכמה אלמנטים די צנועים. פרט לצביעה הכחולה על גופה המוארך ותוספת של פגושים וחישוקים בעיצוב מאוד דרמטי, מדובר בסיכום המשתנים הצורניים בדגמים זהים פחות או יותר. תא הנוסעים על אף שלא נחשף בתמונות, כולל הבדלה טכנולוגית וממותגת על ידי מתגי הפעלה למערכת ההנעה היברידית, בסיועו של צג דיגיטלי המפקח על תשדורת האנרגיה בין מנוע הבעירה ליחידה החשמלית.

גולת הכותרת בסדרה 5 היא מערכת ההנעה המתוחכמת שלה. לראשונה מאז מוסדה חטיבת EfficientDynamics לפני שנים מספר, החליטה ב.מ.וו לשדך למנוע ה-6 צילינדרים המיתולוגי אמצעים חשמליים במקום לבחור במנועי V8 למשל, ובכך מנסה להדמות למרצדס S קלאס הייבריד להבדיל הממדים כמובן. ואריאצית המנוע היא ה-N55 טורבו בנפח כולל של 3.0 ל', המייצרת לבדה כ-300 כ"ס. עם תוספת המנוע החשמלי (52 כ"ס) מצטברים הסוסים לכדי 350 כ"ס לערך בפורמט משולב.

תיבת ההילוכים אינה אלקטרונית או מהזן הרציף, אלא זו שכבר הוצגה ולה שמונה יחסי העברה. בעזרת חלוקה נבונה של ההילוכים היא מפחיתה את תצרוכת הדלק של מנוע הבנזין הסדרתי בשיעור של כ-15 אחוזים, ואת פליטת ה-C02 ב-10 אחוזים. עוד היא מציעה אגירת אנרגיה מיכולת הבלימה, ומנגנון ממוחשב המסייע לנהג לבחור במצב הנהיגה האופטימלי בהתאם לתנאי הדרך.

עוד פרטים תגלה ב.מ.וו במעמד המסורתי בתערוכת הרכב בז'נבה בימים הקרובים. בינתיים היא רומזת בריש גלי על כך שבעתיד כמעט כל סדרת דגמיה תתחמשנה בטכנולוגיית האקטיב-הייבריד, סדרה 3 ככל הנראה תהיה הבאה בתור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully