וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה מציגה מוליך 'על'

ירון אדרי

2.3.2010 / 10:17

ה-918 ספיידר קונספט מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3.2 שניות וסוגרת 320. תאמינו אם נגיד לכם שהיא צורכת ליטר דלק לכל 33 ק"מ?

קובי ליאני

(צילום: קובי ליאני, עריכה: בת גולן)

כאשר חשפה פורשה לפני כשבועיים את מכונית המירוץ ההיברידית שלה, עצרנו רגע כדי לחשוב לאן הגענו אם גם במירוצים התחלנו להתחשב בסביבה ולא בדגל השחמט. אולם נראה כי אין לנו כל ברירה, ואותה פורשה מציגה היום בז'נבה עוד נציגה ספורטיבית-אקולוגית שמשנה לנו את התפישה, ה-918 ספיידר קונספט. עוד נציגה היברידית לעולם חורכת אספלט.

עם מנוע מרכזי בתצורת V8 ותצורה שמזכירה את הקאררה GT, נראה שפורשה לא איבדה את דרכה לייצר מכוניות ספורט. לזה נפח של 3.4 ל' ותפוקתו 500 כ"ס. התוספת החשמלית מגיעה בדמות שני מנועים המותקנים אחד על הציר הקדמי והשני על האחורי אשר פרט להנעה הכפולה מוסיפים לחגיגה עוד 215 כ"ס. יחד עם תיבת ה-PDK כפולת המצמדים (שבעה הילוכים) שתורמת לתאוצה בת 3.2 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 320 קמ"ש, פתאום האקולוגיה לא נראית כזו משעממת.

עבור הנהג, התקינה פורשה בורר ארבעה מצבים המאפשר לו לבחור כיצד לנצל את יחידת הכוח. נסיעה על המערכת החשמלית לבדה וללא כל פליטת מזהמים אפשרית במצב 'E-Drive', אולם זו מוגבלת לטווח של כ-26 ק"מ רגועים בלבד. מצב 'הייבריד' כשמו כן הוא, מתאים בעיקר לשימוש יומיומי. הבא בתור הוא מצב 'הייבריד ספורט' שמשנה במעט את תגובות המנועים עם העדפה ברורה לציר האחורי. אחרון הוא ה'רייס הייבריד', שדורך את כל מערכת ההינע לטובת ביצועים וכולל אפילו לחצן שמגביר למספר שניות את התפוקה למקרה וצריך לעקוף איזו פרארי או למבורגיני על הכביש.

נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים מאוד מפתיעים. בפורשה מדברים על 33 ק"מ לליטר ו-70 גק"מ, טוב אפילו מהמכונית ההיברידית הכי סדרתית שאתם מכירים. אולם, בינתיים מדובר בנתונים "על הנייר" היות ומוקדם להחליט אם תצוגת התכלית האקולוגית תגיע לייצור מתי שהוא בעתיד.

פורשה תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
פורשה תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

וכל האחרות

לצידה של ה-918 ספיידר קונספט, כל שאר המתחם של פורשה לתערוכה נראה פתאום משעמם. אפילו ה-911 GT3 R ההיברידית שלרשותה מנוע בנפח 4.0 ל', 480 כ"ס ועוד 160 כ"ס חשמליים (80 לכל גלגל קדמי) בלחיצת כפתור למספר שניות לצורך עקיפה, אינם כאלה מרהיבים. מה גם שהיא מיועדת בסופו של דבר למסלולי מירוץ בלבד ואין בכוונת פורשה להציע גרסה סדרתית לכביש.

מי שכן יגיע לייצור סדרתי, גם בגרסתו ההיברידית, הוא רכב הפנאי-שטח קאיין שהתחדש. בפורשה עמלו רבות כדי לשפר את נתוניו בתחום פליטת ה-CO2 ופרט למנועים, הוכנסו לשימוש סגסוגות אלומיניום כדי להפחית את משקלו. למרות צמיחה קלה במידותיו, הוא רושם על המשקל כ-180 ק"ג פחות.

בין שלל המנועים המוכרים שישרתו את הקאיין (בנזין ודיזל), גרסה היברידית תכלול מנוע V6 בנפח 3.0 ל' מוגדש 'על' המפיק 333 כ"ס, אליו משודכת יחידה חשמלית המפיקה 50 סוסים נוספים. התוצאה היא כ-12 ק"מ לליטר ו-193 גק"מ CO2 וסיכוי גדול לראותו אצלנו בעוד מספר חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully