וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניעות, היא מילת המפתח

2.3.2010 / 13:05

ב.מ.וו חושפת בז'נבה את תוכניותיה לעתיד נקי קצת יותר. בניגוד לעבר, תשכחו מקונספטים מרהיבים והפגנות שרירים

קובי ליאני

(צילום: קובי ליאני, עריכה: בת גולן)

ב.מ.וו עוררה הרבה עניין השנה, אולם הקונספטים הדמיוניים נותרו הפעם מחוץ לתערוכת ז'נבה. אחד מהם שטען לבכורה היה ה-M1 קונספט, שבסיוען של חטיבת המעצבים המשוקמת פוסט ימי כריס באנגל וחטיבת הספורט, השיבו לחיים את מכונית הספורט שיוצרה ב-1978 ונכחדה בתום שלוש שנים בלבד. מתי אם כך נזכה לטיזר? אולי בתערוכת פרנקפורט בעוד כחצי שנה.

בהיעדרן של מכוניות ראווה חלומיות, מעבדת החברה הגרמנית את החזות השגרתית ובמסגרת התערוכה מציגה את סדרות המשפחה שהציבור מחכה להן בכיליון עיניים כדור ההמשך. ה-X5, רכב הפנאי-כביש-שביל הראשון מסוגו שהושק בעשור הקודם, זכה השנה למתיחת פנים ולטכנולוגיות מפחיתות שימוש באנרגיה ופליטת מזהמים ואלינו יגיע בהמשך השנה.

ויזואלית אין שינוי מהותי כצפוי ממתיחת פנים, אולם תחת המעטפת יש קצת יותר עניין. מבחינת מנועיו חלה עלייה בכל ההספקים, לרבות במנועי הבסיס לוגמי הסולר שקיבלו תוספת של כמה אחוזים ונעים בין 240 ל-301 כ"ס בעוד גרסאות הבנזין מסתפקות בנתונים משופרים בקבוצת האמצע; יחידות ה-35i למשל מחליפה את ה-30, ובתמורה גדל ההספק בכ-33 כ"ס. בקצה הטבלה מופיע מנוע ה-V8 לקוח מה-X6 שמעתה יכונה i50 ויחלץ 402 כ"ס וכ-62.5 קג"מ. מנוע זה יצרוך כשבעה ק"מ לליטר דלק, להבדיל משאר הסדרות שביכולתן לצמצם את השימוש בדלקים ולקצץ את שיעור ה-C02 בשיעור ניכר.

יחד עם ה-X5 חושפת ב.מ.וו את סדרה 3 המחודשת. אלא שאם זו לא הייתה מגיעה לתערוכת הרכב בז'נבה, ספק אם היה ניתן להפריד בינה לבין הדור הנוכחי באורח מזדמן על הכביש. בסמוך לה עומדת מכונית קצת יותר רצינית בהיבט הפוליטי – סדרה 5, אולם זו חמושה הן במנועים הקונבנציונליים והן במערכת הנעה ההיברידית מחטיבת EfficientDynamics.

5 ההיברידית מפיקה 350 כ"ס, ולראשונה עושה שימוש אקולוגי במנוע ה-6 צילינדרים 3.0 ל' של החברה. ב.מ.וו מגלה שהיא מצוידת במספר מנגנונים דינמיים, ואינה מקפחת את חובבי הנהיגה חרף היכולת המרוסנת לכאורה בגין המכניקה המכבידה. מי שאמורה לסייע לה בתצרוכת הדלק המופחתת היא תיבת ההילוכים המתקדמת של ZF המחלקת שמונה יחסי העברה. בעתיד תשווק ב.מ.וו גרסאות היברידיות גם לסדרה 3 ו-1, אולם אלא תהיינה בטכנולוגיה משופרת על פני סדרה 5.

ב.מ.וו תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
ב.מ.וו תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

כבר לא מינימלית

מותג מיני הפך בחסותה של ב.מ.וו לאחד המוצרים המבוקשים ביותר כיום בשוק העולמי, ועל כן הטרנדים בסגמנט הפנאי הביאו את המותג הבריטי-גרמני להוציא לאור מכונית שטח מבוססת על המיני-קופר. מי שהרימו גבה כלפיה הם בעיקר תומכי הסגנון הקלאסי, שלא כל כך אהבו לראות את הבריטית השובבה מטפסת כמה עשרות ס"מ לאוויר בשם האופנה.

מכונית הפנאי תהווה חלק בלתי-נפרד ממשפחת המיני. בהמשך לסטיישן קלאבמן, גם היא זוכה לשם מבדל – קאנטרימן, והיא תזכה לשלוש גרסאות שונות לפחות עם פער בהספק המופק מיחידת ה-1.6 ל' כגורם המפצל. דגם הבסיס חמוש ב-120 כ"ס ומעליו קופר S קאנטרימן עם 184 כ"ס כשדגם נוסף יצטרף בעתיד, לא נתפלא אם זה יאמץ מנוע דיזל. ההנעה תהיה כפולה בגיבוי דיפרנציאל אלקטרו-הידרואלי המחלק את העוצמה באופן שווה בין הצירים. עוד ידוע כי לקאנטרימן מערכת אוגרת אנרגיה ממערכת הבילום, והתמסורות תהיינה ידניות או סטפטרוניק (לבנזין) שישה הילוכים. הקאנטרימן תגיע לישראל בתום הקיץ.

ב.מ.וו תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
ב.מ.וו תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

מחשמלים את העיר

במעמד התערוכה תשיק ב.מ.וו את מיזם ה-'מגה-סיטי'. בחוד החנית תהה מכונית זעירה וחשמלית לתחומי העיר אם כי מבוססת על קונספציה מן העבר - איזטה. בכך אין למעשה חידושים רשמיים, מאחר והבווארית טענה באדיקות כי בכוונתה למסד חטיבה נפרדת לכלי-רכב מונעי חשמל. שתי מכוניות עתידניות עומדות על הפרק ושתיהן תורכבנה במפעל בלייפציג האחראי על ה-ב.מ.וו X1 והסדרה 1.

ואם הוזכרה הקומפקטית, זו תשמש אותה ככר ניסוי לטכנולוגיה החשמלית הפולטת 0 אחוז CO2 לאוויר וזאת לאחר שכבר נחשפה השנה בגוון האקולוגי הנקי. אבל היות ומדובר בפיילוט מוגבל בהיקפו, סביר שלא נזכה למכונית סדרתית לפני 2012. מי שאולי תקדים אותה תהיה המיני E, שעשרות ממנה כבר נעות בכבישי ארה"ב ואירופה לצורך המשך הפיתוח בתנאים אמיתיים.

ב.מ.וו תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
ב.מ.וו תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully