וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן מסתערת על הפיסגה

2.3.2010 / 16:38

הקונצרן הגרמני לא בוחל באמצעים כדי להסתער על המקום הראשון בעולם על חשבונה של טויוטה. גם כאן הנשק חשמלי

קובי ליאני

(צילום: קובי ליאני, עריכה: בת גולן)

קונצרן פולקסווגן נכנס לתערוכת הרכב בז'נבה בעמדת מפתח. לראשונה, הוא מהווה איום בר-קיימא לתפוס את המקום ה-1 בתעשיית הרכב העולמית על חשבונה של טויוטה שאינה יודעת את נפשה מרוב מבוכות ותקלות. כל החטיבות המרכזיות בינהן אודי, סיאט, סקודה וכמובן פולקסווגן, חשפו השנה כל אחת בנפרד לפחות ארבעה דגמים חדשים או מחודשים, והשנה הלועזית שהחלה לפני כשלושה חודשים מסתמנת כעשירה במיוחד בתכניה.

לא מפתיע לגלות שחטיבת הפרטיות של פולקסווגן מכתרת את העיסוק בטכנולוגיה החשמלית מכל זווית אפשרית. להוציא הטוארג ההיברידי שעורך בכורתו יחד עם הדגם השגרתי שחודש, גולת הכותרת תהה שיווק מסחרי נרחב לגולף ול-UP! מונעות חשמל, ובדרך להטמעה של מנועי כלאיים בקומפקטית ובאחות הסדאנית ג'טה; כותר המיזם - E-mobility.

על פי דבריו של מנכ"ל פולקוסווגן פרופ' מרטין ווינטרקון, במהלך שנת 2011 יפעיל הקונצרן במסגרת ניסיונית כ-500 מכוניות מהגולף החדשה מונעות חשמל, ובמקביל תופעלנה כ-200 ג'טות על מערכת הנעה היברידית וזאת לקראת שיווקן במספרים מצומצמים בשנת 2012. שנה לאחר מכן תחבור אליהן גם הפולקסווגן E-UP הננסית, כחשמלית עירונית למשפחות.

האמביציה של פולקסווגן לגדול ולצמוח מוצאת ביטוי בכל המישורים, אך הטכנולוגיה הירוקה נותנת לנו סקירה ראשונית לאן היא שמה פעמיה. בעתיד היותר קרוב, כבר בשנתיים הקרובות, נוכל להתנסות בג'טה ההיברידית כאמור, כשלאחריה תגענה בטכנולוגיה זו גם הפאסאט והגולף שתושקנה באוגוסט 2013.

פולקסווגן גולף TDI היברידית קונספט. אתר יצרן
ערכה חשמלית, בקרוב בכל בגאז'/אתר יצרן

ובינתיים, צריך למכור

שש המכוניות שפולקסווגן מציגה לראשונה בז'נבה הן השראן, הטוארג המחודש, גרסאות הקרוס לפולו ולגולף, הפולו GTI והטנדר אמארוק.

הטוארג נושא על עורפו תפקיד רחב בכל הקונצרן, בפרט כלפי פורשה שמסתמכת על מנועי הדיזל שלו עבור התאום קאיין שגם הוא עודכן ונחשף היום (שלישי). לקראת השקתו הרשמית שתערך בעוד פחות משלושה שבועות, הפרטים שפורסמו עד כה חושפים מראה רך מהדור הקיים וכן הסרת קובץ מנועים לטובת יחידות פחות גזלניות בדלק שתחלפנה את ה-V10 וה-V12 המכורות לטיפה השחורה.

הפרט האופנתי בטוארג הוא המנוע ההיברידי כשלזה הספק מקסימילי של 335 כ"ס מיחידת בנזין ויחידה חשמלית. על משקל של 2.2 טון בקירוב, הוא מאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות בלבד ועד למהירות מרבית של 225 קמ"ש. לא פחות משמעותית תהיה תצרוכת הדלק הנמוכה באופו יחסי (אין נתון רשמי) ושיעור פליטת ה-C02 שקוצץ ב-60 גק"מ לעומת הטוארג הסטנדרטי.

גרסאות הכאילו שטח לפולו ולגולף, מקבלות את הקידומת "קרוס". אלה מציעות מרווח גחון מעט גבוה יותר ואלמנטים עיצוביים כמו של רכבי השטח החסונים. הנעה כפולה לא תמצאו כאן, מה שישאיר אותן על אספלט בעיקר, מקסימום שביל כבוש. מי שכן יתאים לשטח הוא הטנדר אמארוק, שאת בכורתו ערך במהלך מירוץ ראלי דקאר לפני חודשיים כרכב סיוע לפולקסווגן שאף ניצחה במירוץ. מירוץ גם יעמוד במחשבתם של מי שהפולו GTI עושה לו את זה עם 180 כ"ס.

למשפחות מביאה פולקסווגן את השראן כדור המשך למיניוואן, וכאופציה נטולת גימיקים אקולוגיים בינתיים. זוהי מכונית חדשה במובן הבחנתי שטרם מוצבה בארוע מקדים לז'נבה, וכאן אנו למדים כי הוא יהיה מסוגנן ונדיב יותר מקודמו בכל המשתנים. אורכו עומד מעתה על 4.85 מ', הוא רחב מהדור היוצא ב-92 מ"מ ונמוך ממנו ב-12 מ"מ. בסיס הגלגלים מציג צמיחה קלה של 75 מ"מ מה שתורם לתחושת מרחב ועומק בשורה השלישית.

השראן יעשה שימוש במנועי טורבו-דיזל (TDI) וטורבו-בנזין (TSI) בנפחים של 1.4 ל' ו-2.0 ל', בשידוך לתיבות ה-DSG כפולות המצמד. הספקיו ינועו בין 140 ל-175 כ"ס וכולם ללא יוצא מן הכלל מדללים את שיעור פליטת המזהמים ואת תצרוכת הדלק בשיעור של עד 10 אחוזים על פני הדור הקודם. השראן כאמור לא נמכר בישראל, אך ייתכן שבעתיד בכל זאת יגיע אלינו.

פולקסווגן תערוכת ז'נבה. קובי ליאני
פולקסווגן תערוכת ז'נבה/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully