וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאביה מתלהטת

ירון אדרי

2.3.2010 / 19:18

במקביל למתיחת הפנים, תקבל הסופר-מיני של סקודה גם גרסת ספורט קרבית עם 177 כ"ס. את ה-vRS אפשר לקבל גם בסטיישן

כשסקודה סיפרה לנו בשבוע שעבר שלתערוכת ז'נבה היא תביא את מתיחת הפנים לפאביה ולרומסטר, היא שכחה לספר לנו דבר לא פחות חשוב. לראשונה, תקבל הסופר מיני גרסת ספורט חמה תחת הכותר vRS שתוצע גם בתצורת האצ'בק וגם בתצורת קומבי (סטיישן). נשמע לכם מוכר סטיישן ספורטיבית? כך בדיוק יוצרה גם האוקטביה RS.

בשנת 2009 עשתה סקודה חייל בסבב הראלי הבין יבשתי ה- IRCעם הפאביה סופר 2000, והיא כמעט והוכתרה כאלופה. על כן, השקת גרסה ספורטיבית בייצור סדרתי היא דבר מובן מאליו כדי להפוך את ההצלחה במסלול למכירות ומזומנים. המראה החיצוני משתמש לשם כך בכל הנוסחאות המוכרות – פגושים וחיפויים תפוחים וספורטיביים כשמאחור מבצבצים צמד לועות מפלט ודיפיוזר, ספוילר, חישוקי סגסוגת גדולי קוטר (17 אינטש) וקאליפרים אדומים. בתא הנוסעים ממתינים לנהג ולנוסע מושבי ספורט מתכווננים וחיפויי אלומיניום בדשבורד ובדוושות.

הפאביה vRS תהיה הראשונה לבית היצרנית הצ'כית לאמץ את מנוע ה-1.4 ל' TSI כפול המגדשים ('על' וטורבו) של קונצרן פולקסווגן. תפוקתו בגרסה זו עומדת על 177 כ"ס שיחד עם תיבת DSG שבעה הילוכים עוזרים לה להאיץ בתוך 7.3 שניות ל-100 קמ"ש ועד ל-224 קמ"ש מרביים בהאצ'בק או 226 קמ"ש בקומבי. צריכת הדלק הממוצעת בנהיגה כך מצהירה סקודה, עומדת על כ-15.6 ק"מ לליטר שזה די חסכוני.

מערכות הבטיחות ל-vRS כוללות את כל צירוף האותיות המוכרות – ABS, ESP, ASR ועוד וגם את ה-XDS, המערכת האלקטרונית שמדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה על ידי בלימת הגלגל הפנימי לפנייה והעברת הכוח למקבילו. בהסתמך על כך שמדובר בפלטפורמה שמשמשת גם את המשפחה האתלטית של סיאט איביזה, צפוייה הפאביה להציע גם יכולת דינמית טובה מאוד.

הפאביה vRS תשווק באירופה במקביל לאחיותה מבית פולקסווגן פולו GTI, סיאט איביזה FR וקופרה ואפילו אודי A1 כשתוצע בחבילת ה-S. סביר כי מחירה יהיה תחרותי ביותר ביחס לאחיותיה וכן לשאר המתחרות, מה גם שהיא אולי היחידה שמציעה גם תצורת סטיישן. לגבינו בכל אופן, טרם החליטה היבואנית צ'מפיון מוטורס אם הדגם ישווק בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully