וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי בכל החזיתות

3.3.2010 / 9:16

מתמרנת בין מכוניות ספורטיביות קשוחות לכלי-רכב אקולוגיים, בניסיון להיות זו שתקבע את כללי המשחק. יצליח לה?

קובי ליאני

(צילום: קובי ליאני, עריכה: בת גולן)

אודי השיקה לא מכבר את ה-A8, וברוח התקופה הטיסה לז'נבה את הגרסה ההברידית שלה המוציאה מקרביה כ-200 כ"ס בסידור שכיח של בנזין וחשמל (50 כ"ס) תוך חסכון של כ-20 אחוזים בדלק מהדגם הרגיל. אלא שלמרות הפאר ומהכניקה, הסיטה ממנה אודי את זרקורי התערוכה לטובת ה-A1 הקומפקטית, כדי לבסס את נוכחותה. אולם, במקום לדבוק בנוהל השכיח ולהציג את המכונית בפורמט סדרתי בגפו, הלכה אודי צעד קדימה והולידה גרסת קונספט אקולוגית המכונה A1 E-Tron.

על אף כי משפחת האי-טרון מונעת על טהרת החשמל בלבד, ה-A1 מנצלת מנוע בנזין ומנוע חשמלי להכלאה היברידית קצת יותר הגיונית בממדי ייצור סדרתיים. אלא שמנוע הבעירה הוא החריג, שכן מדובר במנוע רוטורי (wankel) המשודך ליחידה החשמלית. התוצאה על הכביש היא 102 כ"ס ו-24.5 קג"מ המתורגמים דרך תיבה אלקטרונית (הילוך אחד) השולחת את העוצמה לסרן הקדמי.

ביצועיה של האודי הקטנה גורסים כי היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות ומהירותה המרבית כ-125 קמ"ש בלבד. למרות זאת, עדיין מדובר במכונית עתירת מומנט המיועדת ליציאה זריזה מהמקום בתחום העירוני ולכן הדגש הוא על נקודות קצרות טווח. כך למשל טווח הנסיעה שלה יעמוד על כ-56 ק"מ בטרם מנוע הוואנקל יתחיל להסתובב ולצרוך כליטר לכל 50 ק"מ נסיעה אגב פליטת 45 גק"מ לאוויר.

אודי תערוכת ז'נבה. קובי ליאני
אודי תערוכת ז'נבה/קובי ליאני

לא שוכחת את המלחמה האמיתית

מהקצה השני מגדירה אודי מחדש את הדו-קרוב בינה למתחרות עם ה-RS5 קופה, המתחרה על לב ליבם של שוחרי הנהיגה הספורטיבית שנאלצים מעתה לקבוע אם קמה מתחרה ראויה ל-M3 או שמא אודי תסתפק (שוב) בסגנות. ה-RS5 מצוידת במנוע V8 אטמוספרי בנפח 4.2 ל', המייצר 450 כ"ס ו-44.5 קג"מ. כמו ה-M3 הנעזרת בתיבת DCT מהירה עם שבעה הילוכים, כך עושה גם אודי ומוותרת בינתיים על תיבה ידנית שבמקומה מוכנסת תמסורת כפולת מצמדים מחוזקת בעלת שישה יחסי העברה.

ה-RS5 משוגרת מהמקום ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות בלבד. המגביל האלקטרוני שומר שלא תעבור את ה-250 קמ"ש, אך מערכת ההנעה הכפולה (קוואטרו) יודעת למקסם את מערכת המתלים המשופרת והמוקשחת כך שהאחיזה תהה גבוהה גם בתחומים מופרכים. מחיר ל-RS5 קופה יעמוד באירופה על 77 אלף יורו, שהם כ-430 אלף שקלים לפני מסים. בישראל היא תנחת בעוד כחודש וקצת.

אודי תערוכת ז'נבה. קובי ליאני
אודי תערוכת ז'נבה/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully