וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור-אלון מתדלקים בדלק

אבי בר-אלי

3.3.2010 / 11:22

כל אחת מהחברות תציב עמדות תדלוק שלה בשתיים מהתחנות של המתחרה. הממונה על ההגבלים: "אין פגיעה של ממש בתחרות"

בעוד שהיא בוחנת בימים אלה את הבעלויות הצולבות של קבוצת דלק במשק האנרגיה, אישרה הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, לדלק ישראל ולדור אלון שיתוף פעולה בפעילות הדלקנים. ל-themarker נודע כי לפני כשבועיים קיבלה קן את בקשות החברות לאשר להן להציב עמדות תדלוק אוטומטיות בשתי תחנות של המתחרה, עבור לקוחות הדלקנים שלהן - לחמש שנים.

מדובר באישור להצבת שתי עמדות דלקן של דלק בשתי תחנות של דור אלון במודיעין וביבנה; וכן בהצבת עמדות ספידומט של דור-אלון בתחנות של דלק במחלף שבעת הכוכבים בהרצליה, וברחוב יגאל אלון בתל אביב.

הבקשה, שמשמעותה מתן פטור מאישור הסדר כובל (לפי סעיף 14 לחוק ההגבלים העסקיים), הוגשה ב-24 בינואר - ואושרה בתוך שלושה שבועות בלבד. בבקשה טענו החברות שבאזורים שבהם ממוקמות התחנות המבוקשות אין להן נוכחות מספקת, וכי מתן האישור ישפר את השירות ללקוחות ויגדיל את כושר התחרות של כל אחד מהצדדים.

לפי ההסכם בין החברות, העמדות ישרתו רק את לקוחות הדלקן המסוים (ולא את הציבור הרחב) במתכונת של תדלוק עצמי, ללא מתדלקים - כשהתמורה ממכירת הדלק תועבר ישירות לידי החברה שהציבה את העמדה. באשר לדלק שיימכר, סוכם כי הוא ינופק על ידי מפעילת התחנה, כשתמורת הזרמת הדלק ועבור הזכות להצבת העמדה - יועבר תשלום בפועל או בקיזוז.

לדעת קן, אין בהסדר זה משום חשש לזליגת מידע נוסף בין הצדדים או להרחבת שיתוף הפעולה ביניהם. לטענתה, החברות ימשיכו להתחרות ביתר האספקטים של פעילותן. באשר לחשש מפני הפחתת המוטיבציה של החברות להתחרות ביניהן בשל האינטרס הכלכלי שבהמשך קיומו של ההסדר, מעירה הממונה כי זה אינו ריאלי משום היקפה המצומצם של ההתקשרות.

"הכבילות של ההסכם אינן פוגעות פגיעה של ממש בתחרות בשוק, כי עיקרו של ההסדר אינו בהפחתת התחרות או במניעתה", כתבה קן בהחלטתה, והוסיפה כי לדעתה יש בהסדר משום שכלול התחרות בשוק ציי הרכב - ואף חיזוקו.

ציי הרכב המאובזרים בדלקנים אחראים כיום ל-35%-49% מהכנסות החברות. ההסדר צפוי לפיכך לתרום לדור אלון, שסובלת מחולשה במיקום תחנות בתוך ערי המרכז; ולסייע לדלק, שספגה באחרונה מהלומה לאחר שאיבדה שבע תחנות לטובת סונול. מכאן שההסדר, אם יורחב בעתיד לתחנות נוספות, עשוי לאיים על פז ועל סונול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully