וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן: אוונגארד ראוותני

החברה הצרפתית חושפת בז'נבה את הסורוולט קונספט כאבולוציה למכונית הראווה GT. מישהו שם בונה על חזרה למסלול המירוצים?

קובי ליאני

(צילום: קובי ליאני, עריכה: בת גולן)

מה קורה שמערבבים דה-שבו מודרנית בפוטנציה עם מכונית GT וירטואלית? על פי סיטרואן אפשר שהשילוב המופרך הזה יוציא לאור מכונית ראווה שנוטשת את כל גבולות ההיגיון, ונכנסת לספרי הארכיון של ז'נבה כאחד הקונספטים המוטרפים ביותר שיצאו מידה של החברה הצרפתית. מכאן והלאה השאלה לא אם תהיה גרסה סדרתית, כי אם מתי ולאיזה צורך? הכירו את הסורוולט קונספט.

סורוולט (Survolt) משמע היתוך רדיקלי בין הרוולט קונספט (אותה דה-שבו מודרנית לכאורה) לבין ה-GT הווירטואלית שעלתה לבמות תערוכת פריס לפני כשנה וחצי ומאז נעלמו עיקבותיה, זולת הבלחות במשחקי מחשב או טיזרים לצרכי פרסום קונצרן PSA במסגרת חגיגות ה-90 למותג הצרפתי (גם במוזיאון הפרטי של סיטרואן בחוצות פריס היא אינה מוצגת עדיין).

היא קטנה מה-GT באורכה, ונראה כי סיטרואן רוצה לעמת אותה מול הטסלה רודסטר במסגרת תחרותית כלשהי. את הכוח מעבירים לגלגלים האחוריים סוללות ומנוע חשמלי המפיקים כ-268 כ"ס. העוצמה מווסתת היטב דרך בקרה אלקטרונית, ומנוהלת על ידי חלוקת משקל מאוזנת היות והסוללות פזורות הן בחרטום המכונית והן באחוריה.

את הלפיתה בקרקע סיטרואן משפרת עם כנפיים וכדומה, מאחר והיא מיועדת לשימוש בסדרות מירוץ חשמליות של יצרן אחד (one-make) כפי שמתקיימות באירופה עשרות שנים בפורמט הבעירה המזהם. חשוב לציין כי ברקע הרבה יצרניות שואפות למכונית 'על' חשמלית, וכך אין ספק שבעשור הקרוב נחווה לראשונה מכוניות מירוץ במסגרת תחרותית, שנכנסות לפיטס להתחבר לעמדות טעינה ואת פניהן לא מקבלים צינורות דלק כרוכים על סרבלים וקסדות, כי אם שטקרים מוגדלים.

סיטרואן סרוולט קונספט. אתר יצרן
סיטרואן סרוולט קונספט/אתר יצרן

הולכים גם על יוקרה

כחודש לאחר השקת ה-DS3, ממשיכה סיטרואן לעבות את סדרת הפרימיום שלה עם מכוניות שאולי תגענה לייצור כבר בעתיד הקרוב. את הדחף הייצרי היא מגרה עם ה-DS3 רייסינג, גרסה ספורטיבית לאותה סופר מיני יוקרתית. גרסת ראלי ל-DS3 כבר נמצאת בשלבי ניסוי מתקדמים על ידי אלוף העולם של סיטרואן סבסטיאן לואב, כך שלא נתפלא אם הרייסינג הזו תגיע גם לייצור.

המכונית הבאה בסדרת הפרימיום תהיה משפחתית קומפקטית, שאולי אף תצמח לכדי מיניוואן או קרוסאובר צנוע מידות. כאן הוא זוכה לכינוי DS הייריידר, משהו כמו רוכב מוגבה בעברית. מכונית הקונספט ממשיכה את הקו שהחלה האחות הקטנה במטרה לערער את מעמדן של הגרמניות היוקרתיות, כשעל ההנעה אמונה כמובן מערכת אקולוגית.

ה-DS הייריידר משתמשת ביחידת ה- HYmotion4כפולת ההנעה, המבוססת על יחידת עזר חשמלית ומנוע טורבו-דיזל המפיקים יחדיו כ-200 כ"ס. יחידת כוח זו הוצגה גם במכוניות הקונספט של פיג'ו, והיא תגיע במהלך 2010 לייצור סדרתי כשראשונה לקבלה היא הפיג'ו 3008. ומה בעניין החשמלי? כאן מסתפקת סיטרואן בגרסתה ל-iMiEV של מיצובישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully